als ik (een tijdlang) twee internetproviders heb, kan ik de inboxen (outlook) van allebei dan gebruiken?

ik ga over naar andere internerprovider (van telfort naar ziggo). er is redelijke kans dat de inbox van de oude provider nog een paar dagen in gebruik blijft. hoe kan ik regelen dat ik van beide providers de inkomende post op het scherm krijg?

Toegevoegd na 13 uur:
ik heb windows10, maar hoe regel ik dat? en kan ik dan alle features van outlook blijven gebruiken (takenlijst, uitgesteld verzenden etq?)

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Internet
1.1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik zal nooit mensen begrijpen die gebruik maken van providermail. Heb van dag 1 een hotmail-account. 0 keer gedonder.... Elke keer als je van provider wisselt zit je met hetzelfde geouwehoer. Maar idd je kan enorm veel mailaccounts gelijktijdig binnen laten komen. Maar dit is het ultieme moment om gelijk een mailaccount voor het leven te kiezen. Zowel hotmail als gmail hebben voordelen om te hebben en gebruiken (ik heb beide, maar dat terzijde). Hotmail is handig omdat het dubbelt als Windows login account en gmail is handig als je met een Android smartphone werkt, youtube etc. Providermail heeft 0 van die voordelen, wel moet je elke keer wisselen bij een providerwissel.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ook gmail en hotmail kan je binnen laten komen op een programma als outlook.

Het beste antwoord

Ik heb de afgelopen jaren ook meerdere keren van provider gewisseld, en dus ook van emailadres. Je kan post versturen alléén met het account behorend bij de provider waar je het modem van aangesloten hebt. Je kan wel overlaptijd nemen, dus dat niet het oude account op dezelfde dag afgesloten wordt als dat het nieuwe ingaat. wij hebben dat ook twee weken gedaan, maar gelukkig werkte alles goed.

Post ontvangen is een ander verhaal. Ik kan nog steeds post ontvangen van mijn zonnet account, terwijl zonnet in die jaren daarna overgenomen is door Tele2, Versatel en weetikwie. Maar mail naar mijn zonnetadres komt nog steeds bij mij aan. Wij hadden tot september 2015 Trined, en daarvan kunnen we ook nog steeds mail ontvangen.
Het ligt een beetje aan je provider. Sommigen sluiten je meteen af. Bij KPN kan je een email-only account afsluiten als je als klant opstapt, dan zou je je mail kunnen blijven gebruiken. Bij Telfort heb ik geen idee of ze dat doen, kan het ook niet vinden.
Nog ene tip: zeg zelf op bij Telfort, de overstapservice werkt niet altijd, de nieuwe provider beloofd op te zeggen maar doet dit niet. Wij hadden gelukkig zwart op wit staan (met naam medewerker) dat Trined opgezegd zou worden, dus we hebben de facturen terugbetaald gekregen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

je kan via de webmail van telfort een redirect instellen
zodat mail dat naar je telfort adres is gestuurd
meteen door wordt gestuurd naar je ziggo adres

Maar het is eigenlijk niet handig om of het telfort of het ziggo adres te gebruiken als
je hoofdadres die adressen gebuk je tegewnooridg eigenlijk alleen om je factuur te ontvangen en dat eigenlijk meteen door te sturen naar een gmail

beter is dus gewoon een gmail account te nemen
of als je windows 10 heb en microsoft email
deze is niet afhankelijk van een provider
hoef je nooit meer als je van provider wisselt van email te wisselen.

Gmail vindt ik de beste en makkelijkste
capthavoc
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Providerfactuur wordt bij sowieso naar mijn gmail gestuurd. Ik zou niet eens weten wat mijn providermail is.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je beantwoord de vraag niet (tip het is een ja/nee vraag).