Hoe accurater te zoeken in google?

Advance search van google is wat beperkt.
Vooral als je een naald in een hooiberg moet zoeken.

Zijn er bijvoorbeeld programma's die google results filteren bijvoorbeeld met een regular expressie.

Of is er een manier om regular expressies te gebruiken
bij een zoekmachine desnoods een andere dan google.

Of google gebruiken met betere opties via een andere zoekmachine.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Er zijn geen web zoek machines die regex ondersteunen. Dit is omdat het extreem veel CPU power zou kosten om dit te doen. Bij een regex zijn indexes namelijk niet bruikbaar, wat juist volop gebruikt word in zoek machines om de zoektijd te verkorten.

Dingen die ik gebruik om betere resultaten te krijgen in Google :

Tijd limiteren (last week, last month, last year) - Daardoor filter je alle oude meuk uit
Meer zoekworden - Hoe meer zoekwoorden, hoe minder resultaten
Verder kun je nog wat eenvoudige operators gebruiken om je zoek opdracht te verbeteren, zie onderstaande link
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als je je zoekopdracht tussen " zet dan geeft ie alleen de resultaten weer die elk woord tussen de haakjes bevat.
Bv rotterdam restaurants, dan krijg je veel info over rotterdam en restaurants.
Google je "rotterdam restaurants vis"
Dan krijg je alles over rooterdamse restaurants waar ze vis hebben.
En die een website hebben met die termen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De " worden al jaren genegeerd door Google.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan heb jij zeker een andere google als ik, want bij mij doet ie dat zeker weten wel.
Sommigen doen het ook met + tussen de verschillende zoektermen. Ik niet, want " werkt gewoon.
Btw, vorige week bij kassa of radar zeiden ze ook nog dat je met " kunt werken omdat dat secuurder zoekt.
Of jij zoekt heel gekke vage dingen...
;-)
"werkt!"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok, was kort door de bocht. Vroegah, ten tijde van Altavista etc moest je bijna altijd "ik zoek dit" tikken omdat je anders echt niet kon vinden wat je zoekt. Google zet eigenlijk standaard zelf al de aanhalingstekens eromheen, dwz , als er paginas zijn waar de exacte term voorkomt, dan staan die resultaten altijd bovenaan, maar vind je ook paginas waar ze in de buurt van elkaar staan of in ieder geval op dezelfde pagina, en ook worden je zoektermen vervangen door synoniemen. Kortom, aanhalingstekens toevoegen heeft praktisch geen toegevoegde waarde meer, zo zoekt hij standaard al.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je maar vindt wat je zoekt.
Ik ben gewoon een goeie googelaar. :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Psies chrunch, da zeggik.
Wij kunnen goed googelen. :)
ja google is een leuke zoek machine. maar Ixquick geeft bovenaan niet zoveel telefoonboek onzin waar ik niet naar opzoek was.