Waarom mag je op GV alleen .PNG en .GIF gebruiken als je een afbeelding toevoegt?

Een PNG kan ook groter zijn dan een JPG.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Als het goed is kun je JPG, PNG en GIF afbeeldingen uploaden. Er zit wel een limiet op de bestandsgrootte: bestanden die groter zijn dan 4 MB worden niet geaccepteerd.

Als je met één van deze bestandsformaten problemen ondervindt, wil ik je aanraden om contact op te nemen via het contactformulier, dan kunnen de beheerders dit gaan onderzoeken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ah ja jongens, ik zie het nu pas. Het komt omdat ik Opera gebruik, en die stelt me de keuze tussen PNG en GIF. Helaas weer de zoveelste multi-browser-onvriendelijke website dus! Argh! =)

Andere antwoorden (3)

Dan blijft de bestandgrootte beperkt. Anders gaan mensen plaatjes uploaden van 3 a 4 mb. En dat kost allemaal teveel bandbreedte.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het kan een technische beperking zijn. Want ze zouden zo maar alle formaten kunnen accepteren, maar de beperking op de bestandsgrootte leggen. Nu kan ik me voorstellen dat ze voor png en gif kiezen omdat dat over het algemeen de kleinste bestandstypes zijn. Maar helemaal mee eens een png kan groter zijn dan een jpg. Bij dit soort grote sites kun je echter niet kijken naar de uitzonderingen maar zal men uitgegaan zijn van de grootste overeenkomsten. En dan is een png/gif bestandstype het kleinste.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het kan ook met licensering te maken hebben. Je mag niet zomaar JPG gebruiken, volgens de letter van de wet. Maar ik vrees dat de meeste avatars zelf al een licentieprobleem hebben (onbekende bron). En JPG is in principe niet licentievrij, maar in de praktijk is dit toch heel anders.