Voor een enquete wil ik meer dan 500 mails versturen. Hoe doe ik dat?

Google heeft een daglimiet van 500
Ik wil 3000 mails versturen. is daar een programma voor?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Internet
2.9K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik kan alleen maar zeggen: doe het niet! Aan je vorige vraag te zien, ben je misschien student op het HBO en schrijf je je scriptie. Het is zeer onverstandig om 3000 enquêtes te mailen voor de gegevensverzameling van je leeronderzoek of scriptie. Dat kun je simpelweg niet maken. Check even bij je begeleider en hoor maar wat hij/zij hierover te zeggen heeft. En als je het doet voor een bedrijf o.i.d., is het spammen.

Antwoorden (1)

Voor het verzenden van grote hoeveelheden mail zijn er speciale (gratis) programma's. Je zou hiervoor bijvoorbeeld SendBlaster, Bulk Mailer, MailChimp voor kunnen gebruiken (zie link).

Maar het probleem zit 'm niet in het programma, maar in de mailquota. Om spam te voorkomen, kun je bij elke maildienst maar een beperkte hoeveelheid mails per keer en per dag verzenden.
500 mails bij Gmail is niet eens zo weinig vergeleken met bijvoorbeeld Outlook.com of de mailservice van Ziggo (als je een pop- of imapclient gebruikt als Office Outlook geldt echter een maximum van 100 mails).

Het verstandigste lijkt me dus om 500 enquêtes per dag te versturen. Ervan uitgaande dat de ontvangers erin toegestemd hebben deze te ontvangen.
SimonV
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
3000 mails verzenden en er dan van uit gaan dat de ontvangers erin toegestemd hebben om ze te ontvangen? Daar past maar 1 woord bij: spam.
SimonV
8 jaar geleden
't Kan. Maar 't kunnen ook leden van een of andere vereniging zijn.