Hoe kan ik een computer toevoegen aan een thuisgroep?

Hallo allemaal

ik heb:
1 Acer Windows 10 Home
1 Asus Windows 8.1
1 Costums made desktop toren Windows 8.1

Met de Acer heb ik een thuisgroep gemaakt, ik weet het wachtwoord. Als ik de andere pc's wil ik laten lid worden van de thuisgroep. Ik voer het volgende uit op een andere pc:
configuratiescherm > netwerken en internet > thuisgroep.

Volgens filmpjes op Youtube en het internet, gaat de pc nu scannen naar thuisgroepen en achteraf wordt er gemeld dat er een thuisgroep is (ook de knop "lid worden" is aanwezig).

Bij mij meld mijn pc, waarmee ik lid wil worden van de thuisgroep, dat er momenteel geen thuisgroep in het netwerk beschikbaar is.

Toch is er een thuisgroep gemaakt met mijn Acer Windows 10.

Hoe kan ik dit oplossen?

En is het ook mogelijk om een desktop te laten lid worden van de thuisgroep als hij verbonden is met de kabel met het internet?

Bedankt.

8 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (1)

Om een computer toe te voegen aan een thuisgroep, moet je eerst zorgen dat alle computers op hetzelfde netwerk zijn aangesloten. Vervolgens moet je op de computer waarop je de thuisgroep wilt maken, de thuisgroep maken. Als de thuisgroep is gemaakt, kun je de andere computers toevoegen door naar de instellingen te gaan en de optie 'Thuisgroep' te selecteren.
Bronnen:
5 maanden geleden