Is het deepweb gevaarlijk en zijn de dingen die je vind echt?

Vandaag heb ik de video van Zu5e gekeken over het Deepweb.
Om op het Deepweb te komen gebruikten zij Tor, hierdoor zouden ze ontraceerbaar zijn. Zijn ze ook echt ontraceerbaar?
Verder vonden ze websites over:
Hacken
Moord
Vals geld
(kinder)Porno
Mensen laten verkrachten
Snuf film(een livestream waarin iemand op extreme wijze van het leven beroofd zou worden)
Drugs
Wapens
Zijn deze dingen allemaal echt op het Deepweb?
Zijn de diensten als moord ook echt, is het geen "scam"?
Kan je dan echt zo makkelijk aan drugs, wapens en vals geld komen?
In de reacties beweerd zelfs dat je organen kunt kopen, kan dat echt?
Deepweb heeft meteen mijn interesse, wat kan je hier allemaal nog meer vinden, wat is echt, wat is nep?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Internet
3.1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik weet dat drugs via silkroad vrij makkelijk te verkrijgen zijn. Dat zal met wapens eender zijn gok ik. Kinderporno was al ver voor deze methode te verkrijgen als je wist waar je moest wezen. https://nl.wikipedia.org/wiki/Silk_Road
Erna55
8 jaar geleden
Ben je verbaasd over deze vormen van criminaliteit ?
Helaas, je kunt het niet ze gruwelijk bedenken of het bestaat wel ergens.
Castle
8 jaar geleden
Deep web is voor 90% gewoon opgeslagen zaken zoals wachtwoorden en account (en meer zaken) die ontoegankelijk zijn gemaakt voor zoekmachines. Echter zijn de zaken zoals je weergeeft ook te vinden op het deepweb. Wat echt is en wat nep is moeilijk te zeggen. Echter zijn er al vele opgepakt die zich op het deepweb hebben geplaatst t.b.v. kinderporno, wapens en drugs. Mijn inziens beter om die zaken met rust te laten.

Het beste antwoord

Het deep web bestaat uit niet geindexeerde pagina's. En deze kan je op via het TOR netwerk. En ja, als je het goed doet, is het daadwerkelijk anoniem.

En ja, er is veel criminaliteit te vinden in het deep / dark web. Eigenlijk kan je er alles vinden. Ook Facebook is daar te vinden en ook de moordenaar die je wilde inhuren voor het omleggen van je baas (voorbeeldje, zeg maar). Maar er is een groot nadeel. Voor dit soort diensten moet je vooraf betalen. En het is (als je het goed doet) daadwerkelijk anoniem. Dus wat er heeeel veeeel op het deep web te vinden is, zijn oplichters. Je betaalt en je bent je geld kwijt. Dat is wat eigenlijk het meeste voor komt op het deep web.

Kinderporno is ook veel aanwezig. Want het is daadwerkelijk anoniem (als je het goed doet).

Waarom zet ik er zo vaak bij "als je het goed doet"? Omdat zo Silk Road (weet even niet of ik de juiste naam heb) opgerold is. De maker heeft 1x op een gewone browser zijn inlognaam van het deep web gebruikt waardoor de gebruiker ineens aan een IP adres gekoppeld kon worden. Zo is Silk Road opgerold (en zijn veel gebruikers uiteindelijk ook achterhaald, natuurlijk maar een fractie van het totaal aantal gebruikers).

Ook met het downloadne van bestanden moet je via het Deep Net heel erg uitkijken. Ten eerste staat het bol van geinfecteerde bestanden, maar ten tweede, als het toevallig via een P2P verbinding gaat, gaat je anonimiteit ook er aan (omdat het een directe verbinding aanlegt en die is te traceren.

Maar als antwoord op je vraag. In het echte leven zijn al die dingen te vinden, op het internet (en dus op het Deep Net) zijn deze dingen zeker weten te vinden. Je moet alleen wel weten hoe je er komt wnat een zoekmachine bestaat er niet voor (want het zijn niet geindexeerde pagina's).