Hoe kan het dat Google Afbeeldingen allemaal foto's met copyright mag laten zien terwijl dit gewoon beschermd is?

Er staat toch gewoon copyright op? Hoe kan Google dat op hun eigen site laten zien, ieder ander zou daar een boete voor krijgen.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Daar stem je mee in op het moment dat je gebruik maakt van een of andere dienst van Google, of een platform (forum, website, facebook etc) dat daar weer gebruik van maakt of zelfs geheel of gedeeltelijk eigendom is van Google.

Op het moment dat je een foto ergens, waar dan ook, plaatst (publiceert) geef je eigenlijk al de rechten 'weg' om die foto op heel veel verschillende plekken te tonen, onder andere zoekmachines. Wil je dat niet, houdt ze dan op je computer of stuur ze per privemail. Maar publiceren is publiceren. Lees de voorwaarden er maar op na (wat we eigenlijk in de praktijk gewoon nooit doen).

Overigens betekent dat NIET dat iedereen die foto's vervolgens ook mag gebruiken, namaken, inpikken, downloaden, kopiëren etc, hoewel dat in de praktijk natuurlijk aan de lopende band gebeurt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
:lol: als ik op mijn eigen naam op afbeeldingen google, krijg ik niet alleen mijn eigen hoofd en verschillende avatars te zien, maar ook allemaal haakwerk, Facebookfoto's en zelfs wat ik op Photobucket enzo heb geparkeerde vroeger, op accounts waar ik niet eens meer bij kan.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt!