Ik wil een .nl website starten met een photo blog, die niet gehackt kan worden en makkelijk te bewerken is. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Ik heb al erg veel rondgekeken op internet en op goeievraag.nl. De een zegt dat je zelf thuis een server moet starten (geen idee hoe dat werkt), de ander zegt dat je moet hosten. Ik zie tussen de bomen het bos niet meer.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Internet
Thecis
8 jaar geleden
In principe kan je de hosting gewoon uit besteden. Is veel goedkoper.
Met programma's als Joomla, Drupal of Wordpress kan je zelf relatief gemakkelijk een site bouwen (ikzelf gebruik Drupal). Wat betreft je punt over het hacken. Als je niet gehackt wil KUNNEN worden, moet je een computer hebben die NIET op het net aangesloten zit. Daar zit een tegenstrijdigheid in. Zodra je een computer aansluit op het internet bestaat de kans dat deze gehackt wordt. Met een hosting provider, ofwel een bedrijf waarvan het z'n vak is om websites te hosten, is de kans om gehackt te worden best wel klein. Maar hoe je het ook went of keert, er bestaat de kans dat dit gedaan wordt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Alles dat door een mens gemaakt word is door een mens te kraken.
Als ze MasterCard en PayPal zelfs kunnen kraken kunnen ze dat bij jou website zeker maar de vraag is of iemand daar moeite voor wil doen.

Antwoorden (1)

via wordpress kan je prima een site maken, is wel .com maar vrijwel zeker dat je niet gehackt zal worden. Ook is de kans op hacken klein omdat je waarschijnlijk geen interessante informatie deelt volgens hackers. als je per se een .nl site wil zal je een nederlandse host moeten vinden. Zo een site maken kan gratis, maar dan wordt het wel naam.wordpress.com o.i.d. Als je betaalt (hooguit een tientje per jaar) heb je wel echt je eigen site. (naam.com) Ik raad het je wel aan om hulp te vragen aan iemand die weet hoe een site in elkaar zit (dus CSS of C++ of zoiets kan lezen). Het is namelijk een heel gedoe om je site echt te laten werken. Als je iets simpels wilt heb je altijd nog de blogspot van google. Betrouwbaar, gratis (wordt naam.blogspot.com) en makkelijk in gebruik.

Toegevoegd na 47 seconden:
nl.wix.com
wordpress.com
blogspot.com
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je antwoord klopt alleen als je WordPress. Com bedoelt, niet als je de gewone WordPress bedoeld.
Thecis
8 jaar geleden
Als je (bijv) via hostingdiscounter een domein reserveert, kan je bijna elke extensie nemen die je wil.
Via Wordpress kan je dan je site uploaden en vervolgens bewerken. Je hoeft niet gebonden te zijn aan een .com domeinnaam... Ikzelf heb met Drupal geleerd te werken en ik heb alleen wat html ervaring (maar echt niet veel). Wel heb ik via bol.com een boekje gekocht, namelijk werken met Drupal 7 (of vergelijkbare naam). Kosten? Iets van 8 a 10 euro.. Dus het hoeft helemaal niet heel moeilijk of duur te zijn...