Internet vraag:

wij hebben dit probleem al heel lang, als we thuis internet willen moeten we altijd even de modem aan en uit zetten, anders heb je een grote kans dat het internet het niet doet. Ik heb er niet echt veel last meer van, ben nu gewoon gewend om altijd even de stekker eruit de trekken. dit is trouwens op aanbeveling van onze internet provider. is hier een verklaring voor?

alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het lijkt mij dat er gewoon iets mis is met het modem.
Raar dat jullie provider dit als oplossing ziet, ze zouden jullie beter een ander modem kunnen sturen.

Het beste antwoord

om het makkelijk uit te leggen:

stel je voor je modem is een deur.

als je je PC aanzet klopt mr. IP aan op de deur. de deur gaat open en laat mr. IP binnen. de deur gaat op slot.

jij zet de PC uit, gaat slapen en zet hem de volgende morgen weer aan. mr. IP klopt weer aan op de deur, maar de deur zegt: hey, maar mr. IP is al thuis! voor jou ga ik niet open! kortom, de deur blijft op slot.

als je de modem restart gaat het slot van de deur, gaat mr. IP weg en kan de nieuwe mr. IP naar binnen.

Ik zou een nieuwe provider nemen om je deze moeite te besparen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Je zit vast te internetten via een kabelbedrijf. Er kan van alles aan de hand zijn. Misschien moet je modem een nieuw IP nummer ophalen, misschien is je modem wel half stuk.
In elk geval is het niet normaal, ik zou eisen dat ze dit oplossen.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zal het eens met mijn vader aankaarten :P
Bij mij is dat ook wel eens voorgekomen. Dan connect het modem als het ware weer opnieuw. Maar het is echt niet goed dat je elke dag moet resetten. Ik zou een nieuwe vragen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb jij niet zelf iets veranderd ? bv een router . zo ja dan provider bellen dan kunnen zij de instellingen veranderen .
Zo nee provider bellen en hun een nieuwe modum laten opsturen .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou ze even bellen, waarschijnlijk is je modem niet goed, als eerste zou je kunnen kijken of de kabels goed aangesloten zitten. Ten tweede zullen ze (provider) nieuwe firmware op het modem kunnen zetten. Kun je trouwens ook vaak zelf heel makkelijk. Als dat niet helpt kunnen ze een nieuw modem sturen. Blijf je problemen houden, stap je toch over naar een andere provider. Welke heb je nu?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb dat ook een tijdje gehad. Ondertussen heb ik van UPC een nieuw modem gehad en nu heb ik nergens meer last van.
Gewoon even een nieuwe vragen dan ben je er zo vanaf.