Moet je Privacy policy hebben voor het gastenboek op je eigen website?

Ik gebruik op mijn website een gastenboek. Ik verzamel alleen de naam van die persoon en de bericht maar geen e-mailadres of iets anders. Moet ik dan nog steeds policy privacy hebben?

Ohja en ik gebruik geen cookies!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Internet
1.1K
tinus1969
9 jaar geleden
Wat bedoel je met 'policy privacy'?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
privacybeleid
Erna55
9 jaar geleden
Wat gebeurt er met de namen ?
Zijn die voor anderen te zien ?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja die zijn openbaar te zien. Maar ik verzamel geen e-mailadressen of iets anders...

Het beste antwoord

Over het feit of het wettelijk verplicht is kan ik niets vinden. Echter aangezien de namen zichtbaar zijn voor eenieder zou ik op zijn minst een waarschuwing daaromtrent bij je gastenboek plaatsen zodat gebruikers de keuze hebben jet boek te tekenen of niet. Persoonlijk zou ik ook de mogelijkheid bieden een reactie weer te (laten) verwijderen.