Hoe kan ik in Google Chrome de geschiedenis terug kijken van 6 maanden geleden?

Standaard bewaart Chrome 90 dagen de geschiedenis. Maar ivm een rechtzaak moet ik aan kunnen tonen dat ik op 13 okt 2014 een bepaalde website heb gezocht, kan dat? Ik las dat ik in de browser moet intypen: C:\Users\%USERNAME%\AppData\Local\Chromium\User Data\Default\Preferences maar dit is in het Engels en dat herkent mijn Windows 7 blijkbaar niet, want kan het niet vinden (bij username vul ik uiteraard mijn naam in...).

9 jaar geleden
in: Internet
9.4K

Antwoorden (1)

De locatie is veranderd sinds een aantal updates:
Het zou in:
c:\Users\%USERNAME%\Appdata\Local\Google\Chrome\User Data\Default\ moeten staan, maar als je geschiedenis is ingesteld op 90 dagen dan kun je niets terughalen wat dat termijn overschrijdt. En 'preference' is je instellingen bestand, waarin je dat termijn instelt(iets wat je normaal in Chrome doet)

Je zou je provider kunnen mailen of misschien zij die geschiedenis nog hebben(dit moet vanwege de bewaarplicht die elke provider heeft)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Sonaya
9 jaar geleden
Dank je wel. Nu kom ik er idd wel in. Maar in welke map staat die geschiedenis van bezochte websites dan? Ziet er ingewikkeld uit zeg. Ik heb het zelf nooit ingesteld op 90 dagen maar zal dus wel standaard zijn. Maar als ik wat mappen open, staan daar wel oude dingen met data van bijv 2014 in, maar weet niet wat dat allemaal betekent. In welke map zou de geschiedenis moeten staan? Wil het toch proberen namelijk...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat is geen map, het is het bestand wat 'history' heet...en is feitelijk een SQLite database.... Maar je kunt het makkelijk terugkijken in Chrome zelf door die drie streepjes rechtsboven te klikken en dan geschiedenis of history....
Sonaya
9 jaar geleden
Ja klopt, History is idd geen map. Maar eerst zie je veel mappen bedoelde ik. Ik hoopte die file te kunnen openen en bekijken met iets in de hoop iets van 13-10-14 terug te vinden maar niet dus...
Sonaya
9 jaar geleden
Ik kan die files nu bekijken met DB browser for SQlite en vind daar allerlei url's maar word er niet wijs uit :(
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Daarom zei ik ook bekijk de geschiedenis gewoon in Chrome...
Met een DB browser weet je de interne relatie niet omdat die gehashed zijn.... importeren in MySQL en dan met phpMyAdmin kun je een query doen op een deel van de datum of een deel van de URL waarbij alle related records dan naar boven komen, iets wat Chrome dus ook doet...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De wet bewaarplicht telecommunicatiegegevens was de implementatie van de richtlijn dataretentie van de Europese Unie. Het Europese Hof van Justitie heeft deze richtlijn op 8 april 2014 ongeldig verklaard. Internetproviders hoeven sinds 11 maart 2015 geen gegevens meer te bewaren. vhttp://nl.wikipedia.org/wiki/Wet_bewaarplicht_telecommunicatiegegevens
Sonaya
9 jaar geleden
Klopt, dat las ik óók. Jammer.... Thnx voor alle info jongens!