Kan iemand mij helpen met gebruik Chromecast?

Ik heb chromecast geïnstalleerd op de pc, tablet en smartphopne en er is verbinding. Maar ik weet niet hoe ik er verder mee aan de slag kan om te "casten". Moet ik de tv op hdmi 1 zetten? En dan? Graag in Jip en Janneke taal.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Internet
bamibal
9 jaar geleden
Welke HDMI-ingang je moet kiezen hangt natuurlijk af van in welke poort je hem geprikt hebt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
dat snap ik ook wel. Maar dan?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maar als je dat snapt, waarom vraag je dan: Moet ik de tv op hdmi 1 zetten?
Als je hem in HDMI1 prikt moet je hem inderdaad op HDMI1 zetten. Als je hem in 2 prikt moet je hem op twee zetten enz.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Blijkbaar ben ik niet duidelijk. Nadat ik de tv op hdmi1 heb gezet, hoe ga ik dan verder, stap voor stap?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ah excuses, ik snap hem.

Het beste antwoord

je moet naar het kanaal op je televisie gaan waar je de chromecast hebt aangesloten. Je moet nu de chromecast app downloaden of naar https://cast.google.com/chromecast/setup/ gaan. Nu moet je de stappen volgen. Om chrome (webbrowser) tabbladen naar de tv toe te sturen heb je de extensie nodig. Gewoon chromecast extensie googlen en toevoegen en je hebt hem. Misschien ligt het er ook aan dat je de usb kabel niet in de tv hebt gestopt (dit is de voeding). Het is aan te raden om de usb aansluiting in de meegeleverde voeding te doen want dan gaat de tv automatisch aan als je op de castknop klikt. Veel succes!