hoe verwijder ik Adblock plus?

Mijn AdBlock plus werkt niet meer. ik heb het programma gezocht en volgens mij verwijderd. Maar dat klopt niet :ik krijg als ik het wil downloaden de melding dat ik het al heb.
Terwijl er tegelijk geen enkele blokkade meer gebeurd van advertenties.
Ik heb opgezocht op de ondersteuningssite van AdBlock wat ik best kan doen, en dat is het oude programma verwijderen en dan opnieuw installeren. Maar hoe verwijder ik het? Ik vind het noch op mijn C noch op mijn D schijf (en alles wat ik gevonden had, is verwijderd...)

9 jaar geleden
in: Internet
19.3K

Het beste antwoord

AdBlock is een plugin in je browser en vind je niet terug bij geinstalleerde programma's. Voor Internet Explorer en Chrome zijn verschillende manieren om dit te verwijderen. Vooor Chroemdoe je dat bij de instellingen. Klik hiervoor op de knop van het Chrome-menu. Deze knop kun je vinden in de rechterbovenhoek van Chrome en is te herkennen aan de drie horizontale strepen.
Beweeg je muis naar de optie Extra en kies dan voor Extensies. Je zult nu een lijst te zien krijgen van alle extensies die je voor Chrome geïnstalleerd hebt.
Zoek in de lijst met extensies naar AdBlock.
Verwijder het vinkje voor Ingeschakeld rechts van de naam AdBlock. AdBlock zal nu tijdelijk uitgeschakeld zijn totdat je teruggaat naar het menu met extensies om AdBlock weer in te schakelen.
Als je AdBlock voorgoed wilt verwijderen uit Chrome, klik dan op het icoontje van een prullenbak rechts van Ingeschakeld en klik daarna op Verwijderen wanneer je gevraagd wordt om je keuze te bevestigen.

Toegevoegd na 16 minuten:
Voor Internet Explorer kun je de volgende werkwijze toepassen:

Invoegtoepassingen uitschakelen:

Open Internet Explorer.

Klik op de knop Extra en klik vervolgens op Invoegtoepassingen beheren.

Klik onder Weergeven op Alle invoegtoepassingen.

Klik op een invoegtoepassing en voer een van de onderstaande stappen uit:

Klik op Inschakelen om een invoegtoepassing beschikbaar te stellen voor gebruik door de browser.

Klik op Uitschakelen om een invoegtoepassing uit te schakelen voor gebruik in een browser.

Klik op verwijderen om de toepassing te verwijderen.

Herhaal stap 4 voor elke invoegtoepassing die u wilt in- of uitschakelen. Klik op Sluiten als u klaar bent.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
liveisgreat
9 jaar geleden
ongelofelijk... ik kijk naar extensies en blijkt dat ik er een invoegtoepassing is met de naam "anti adblock plus"...
die ik niet heb gedownload.
vandaar natuurlijk dat adblock niet meer werkte...
bedankt voor je antwoord!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Fijn te horen dat je het gevonden hebt!

Andere antwoorden (1)

Bij Firefox kijk je bij de Add-ons in het Extra menu; daar staat het als een van de extensies. Recht staan de opties om het uit te schakelen en te verwijderen. In hetzelfde menu kun je het ook weer installeren!