Wat als Peter R de Vries de verboden beelden via een buitelandse provider op het net zou zetten.

Ik zag dat oplast van de rechter, beelden van hem van het net zijn gehaald.
Wat kan de nederlandse rechter doen als hij het op en server in het buitenland zet (daar is het immers (nog) niet verboden)?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Peter R. de Vries geeft net als ander verslaggevers aan dat hij vindt (mistoestanden) mag publiceren. Daar is niks mis mee. In Nederland is er vrijheid van mening uiting. Ik vind dat er ook journalisten zijn , die omwille van hun eigen inkomsten (werk) berichten zo plaatsen dat de nieuwsgierigheid en sensatie oproepen van het publiek en geen recht doen aan de werkelijkheid. Dat hij mistoestanden aangeeft in de organisatie van het Nederlandsrecht daar heb ik niks op tegen. We leven in een Rechtstaat en die faalt regelmatig en dat is niet goed te praten, maar moet wel voldoende aandacht krijgen. Roddelen en suggestie journalisiek mogen de rechtsttat niet ondermijnen.

Het beste antwoord

Daar kan dan niets aan worden gedaan. De rechter zal wel discussie stellen hoe deze beelden dan in handen van een ander is gekomen en/of hoe deze bij een buitenlandse provider terecht zijn gekomen. Als het er eenmaal staat, dan kan er weinig worden gedaan. Helemaal als de beelden al gekopieerd zijn en dus mogelijk ook op andere sites kunnen opduiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Net als bij de 'film' Fitna van Geert Wilders kan de rechter een uitzending op die manier niet voorkomen.
Maar Peterr wil een veel groter publiek dan internetters! Vandaar dat hij zoiets niet zo snel zal doen.