Ben ik illegaal als andere illegale software op mijn webruimte hosten?

Hallo allemaal.

Ik heb een kleine dienst begonnen waar gebruikers via een 'tool' een gratis account op mijn webhosting kunnen aanmaken. Ben ik verantwoordelijk als andere op hun account illegale piraterij software erop draaien?

Groetjes

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik ben*

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Providers wentelen die verantwoordelijkheid doorgaans op haar gebruikers/klanten af.
Providers stellen zichzelf als een doorgeefluik voor het Internet.(Denk aan usenet servers van providers die bol staan van illegaal verkregen materiaal)

Het is alsof je de postbode ook niet kunt bestraffen als deze illegaal verkregen goederen bij je aan de deur brengt zolang hij niet weet dat hij daaraan meewerkt.

Dus nee, je bent niet illegaal bezig als je niets van deze illegale activiteiten af weet, en er alles aan doet om dit soort praktijken tegen te gaan…
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oké, ik weet genoeg. Bedankt!