Voorkomen dat reclame opent in nieuw tabblad op een chromebook?

heb al overal gezocht, zelfs al meerdere feedbacks gestuurd naar google maar nog steeds onbeantwoord.
heb tussen al mijn extensies gezocht, instelling,... maar zie niets verdacht en op de laptop zelf kan er niets staan aangezien het een chromebook is.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Internet
1.8K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoe bedoel je? Automatisch door een popup zonder dat je het wilt. Of als je de reclame zelf aanklikt?
SimonV
9 jaar geleden
Dit kan wijzen op malware.
Hopelijk haalt AdwCleaner deze voor je weg.
http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/
Cryofiel
9 jaar geleden
Hoe weet je of AdwCleaner zelf geen malware is?
SimonV
9 jaar geleden
AdwCleaner komt steeds als één der beste malwareverwijderaars uit tests. Na gebruik ervan zijn de problemen vaak opgelost. Tja, je moet wel heel wantrouwig zijn om dan nog te denken dat AdwCleaner stiekem zelf nog slechte dingen met je pc uitspookt. Overigens werkt het programma niet bij een Chromebook... :(
Cryofiel
9 jaar geleden
Ik vroeg dit omdat er op Internet ook programma's circuleren die net doen alsof ze nuttig zijn, maar in werkelijkheid malware zijn. Ook zijn er programma's die wel degelijk iets nuttigs doen. Die bijvoorbeeld echt malware opsporen en verwijderen, en die echt nuttelozen bestanden verwijderen of je schijf echt defragmenteren. Maar die, zonder dat je het weet, óók malware installeren... De gebruiker ziet dus echt een objectieve verbetering, maar intussen... Vandaar dat ik dit even expliciet vroeg.
SimonV
9 jaar geleden
De kans is wel groter dat dit gebeurt als je AdwCleaner zomaar van een downloadsite plukt. Ik zoek dan ook altijd downloadlinks van de makers van het programma zelf.

Antwoorden (1)

Je kan proberen om Adblock te installeren. Dit is een Chrome extensie die advertenties op het internet blokkeert.

Zie https://chrome.google.com/webstore/detail/adblock/gighmmpiobklfepjocnamgkkbiglidom?hl=nl