Waarmee kan ik zo'n website maken?

Ik zou een website willen maken waarop gebruikers (evt. na registratie) verhalen kunnen posten over een bepaald onderwerp. Nu heb ik geen kennis van programmeertaal. Is het mogelijk dit idee te realiseren met bijvoorbeeld Weebly, Blogger of Wordpress?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik raad WordPress aan. Zeer gebruikersvriendelijk en makkelijk te leren. Makkelijker dan Joomla en dezelfde mogelijkheden. Zeer veel plugins standaard te installeren

Antwoorden (1)

Met CMS, Content Management Systemen, zoals Wordpress en Joomla! kan je hetgeen je wilt bereiken. Door gebruik te maken van een standaard installatie kan je al een eenvoudige site maken, ook in je eigen kleuren en met eigen logo. Iedereen die jij toestemming geeft kan dan een verhaal plaatsen.

In ieder geval van Joomla! bestaat een grote community, is veel info verkrijgbaar en je kan er direct mee aan de slag. Bovendien kan je je site direct responsive maken, door de juiste Joomla! versie te kiezen. Zo past je site zich vanzelf aan aan het apparaat waar je mee kijkt (tablet, pc, smartphone…).

Met een programma als Xampp of Wampserver kan je de site eerst op je eigen pc maken, testen en dan naar live internet verplaatsen. Eerder zijn adviezen gegeven om eerst een en ander uit te werken in klad, powerpoint of wat dan ook. Je zult moeten weten welke inhoud je percies wilt, welke kopjes, wat daar achter moet etc. Het www staat vol met voorbeelden.