doe het in kleine stapjes
de ene dag 5 minuten en dan bv 8 minuten en dan 14 minuten en dan steeds langer en uiteindelijk als het werkt zit je steeds minder vaak op de pc.
en ben je minder verslaafd :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb e rnet zoveel moeite mee.. Maar 1 van de weinige dingen die e kunt doen is games afsluiten en verwijderen en e computer gewoon uit zetten... het heeft geen zin te zeggen da tje wat anders gaat doen en het heeft geen zin te denken dat je dan maar beter weer kunt gaan computere of wat dan ook.
Echt je kunt nog beter voor je uitstaande computer zitten te bedenken wat je nu gaat doen dan dat je dat ding aan hebt staan! (ik ga de mijne zo maar eens uit zetten, danke voor e goede vraag ;) )
Indien je geld betaald voor spelletjes en je heir iets als paypal of click and buy voor gebruikt, sluit het af, sluit alles af waarmee je zo makkelijk kunt gamen.
En bedenk je waarom je steeds gamed.
Heel lastig, maar gamen en computeren word tegenwoordig (heel onbewust) heel erg veel gedaan door mensen die ergens niet aan willen denken, het kan echt van alles zijn. Maar dat is het ehm ook als e met je pc bezig bent dan denk je er niet meer aan. Toch helpt het je niet vooruit dus ga desnoods een eindje wandelen tot e bedacht hebt wat je gaat doen of tot de gedachten waar je niet aan wilt denken naar boven komen, en los het op.
Ik moet nog tig dingen doen oplossen en afhandelen maar ik zit nog steeds op internet en anders te gamen.

Het enigste da tje kunt doen is het ding waarmee je dat kunt doen, tijdelijk onbruikbaar stellen (stekker eruit of gewoon pc uitlaten hoe moeilijk het soms ook is! En eenmaal aan, gelijk uitzetten zodra je klaar bent, het kost zelfbeheersing maar dat meot iedereen uiteindelijk leren ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankjewel voor moeite xx
Tips zijn leuk maar als je echt verslaafd bent is het gewoon ERG moeilijk te stoppen of te minderen.

Dat geldt voor roken maar ook voor je computer.

Het helpt al iets als je inderdaad bij jezelf toegeeft dat je verslaafd bent en daar VOOR JEZELF een definitie aan geeft. Als je bijv al je sociale contacten verwaarloosd omdat je liever spelletjes doet op de computer (of GV vragen zit te beantwoorden).

Door die definitie zie je gelijk waar je aan moet werken. Bel je nooit meer met je vrienden kun je je voornemen dat EERST te doen voordat je achter de computer kruipt. Maak je je huiswerk slecht: idem dito: proberen eerst te doen.

Dan blijf je veel tijd in je "verslaving" stoppen maar je zet er niet de rest van je leven voor stil.

Tot slot (maar het is de vraag of je dan niet van de wal in de sloot raakt): De beste manier om van een verslaving af te komen is iets vinden DAT JE NOG LEUKER VINDT.

Ik zit soms ook veel achter de pc (bijv bij GV) maar als het mooi weer is werk ik graag in de tuin. Ben ik daar lekker bezig hoef ik echt niet zo nodig achter de computer.

Maar dan kan er ook weer iemand komen die zegt dat ik verslaafd ben aan tuinieren (en dat is misschien ook wel zo, idem dito met lezen)
12 jaar geleden
Al je kabels doorknippen of weggooien ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
FTP heeft wel een heel drastische oplossing. Iets minder kan ook.
Het is al geweldig dat je zelf vindt dat je vrslaafd bent en dat je daar van af wil. Er zijn heel veel mensen, ook volwassenen, verslaafd aan hun PC of spelletjes.
Roep de hulp van je ouders in. Vraag ze om, na bijv een uur (of 2 uur,) gamen, jou je PC af te nemen en achter slot en grendel te bewaren. Als je het kunt opbrengen kun je ook zelf na een uur je laptop geven. Dan dwing je je zelf om wat anders te gaan doen. Later kun je hem weer terug krijgen voor nog een uurtje. Dit langzaam uitbouwen.
Succes ermee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zag laatst iemand op tv die zetten s avonds zijn pc uit en koppelde alles los en zetten het weg en stopt er mee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of je verslaaft bent of niet hangt af van hoe lang je per dag speelt. Dagelijks tot 1uur? Dan ben je niet verslaaft. 1tot2uur? Lichtjes dan maar. 2tot3 uur? Ja,dan ben je verslaaft.Langer dan 3 uur? Dan ben je ernstig verslaaft. Hoe er van af komen? Speel elke dag een kwartier of een halfuur minder dan de dag ervoor. Hou dit bij met een wekker (niet met je GSM! Dan ben je weer bezig met computers want een gsm is eigenlijk een mini-pc!) en doe verder tot dat je minder dan een uur per dag ermee bezig bent. Dan ben je van je verslaving af (je kunt het ook verspreiden in een half uur 's middags en 's avonds). Je kunt jezelf ook afleiden met een sport of met lezen.

groetjes antwoorder

PS: het is goed dat je toegeeft dat je verslaaft bent
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tijdschakelaar op je pc zetten. Als je pc dan bijvoorbeeld 1 uur aanstaat dat ie uitgaat of dat je pc alleen tussen bijvoorbeeld 7 en 8 uur aan kan.