Hoe los ik mijn internet probleem op windows 8.1?

Ik heb sinds een paar dagen een nieuwe laptop een Lenovo Thinkpad W450 met windows 8.1. Ik ben zeer tevreden over deze laptop alleen zit ik met de volgende problemen. Ik speel graag spelletjes en soms download ik wel het een of ander. Als ik een torrent van internet download met een grootte van 1563 KB stopt hij met downloaden na 260 KB. Na meerdere pogingen is het me gelukt en open ik het bestand in bittorrent. Na 4,1% stopt hij met downloaden en gaat hij niet verder (ook niet wanneer de firewall uit is gezet).

Als ik een spel speel via het internet www.speeleiland.nl doet hij het gewoon zonder problemen. Maar speel ik nuclear down, World of warcraft wat dan ook, heb ik weer veel problemen (vaak disconnected).

Het rare is als deze spellen worden gedownload via Battle.net of Steam wat grote bestanden zijn (WoW uit mijn hoofd rond de 30 GB) deze binnen no time gedownload zijn.

Heeft iemand ervaring met deze problemen? en kan iemand mij hier helpen?
Zelf weet ik wel het een en ander van computers en dowloaden. Op mijn oude laptop heb ik geen problemen dus aan de Wifi thuis ligt het niet. Ook bij vrienden thuis kamp ik met dezelfde problemen. Het ligt volgens mij aan windows 8.1 maar waar?

Toegevoegd na 5 minuten:
problemen over wifi en met de kabel (LAN)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Internet
1.1K

Het beste antwoord

Test het eens met bekabeld internet, lost vaak een hoop problemen op. Kijk anders naar de drivers/updates van drivers voor je netwerk-adapter, moederbord, en misschien zelfs de BIOS. Ondersteund je router 2,4 GHz of 5 GHz functie, kan je ook nog kijken. Er zijn nog meerdere opties in je wifi modem/router aan te passen. zoals bijvoorbeeld 802.11 B/G/N naar 802.11 B/G te veranderen. Mag ik vragen welke router/modem je gebruikt?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb de kabel er achter gedaan maar zonder resultaat. De modem en router die ik thuis heb zijn een ubee en een sitecom. Deze ondersteund een 2,4 GHz (B+G+N) goed voor een 120mbps. Ook heb ik de bron toegevoegd aan de whitelist. Ik ga zo even de instellingen in de bios bekijken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
120 Mbps is tegenwoordig al wat trager voor wifi, welke router/modem heb jij en van welke provider? Je zou misschien ook een nieuwe kunnen krijgen. De standaard is meestal 300 Mbps zover ik weet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Sitecom WL 341 V2 router en een ubee modem van ziggo. Het rare alleen is als ik een spel downloade van internet bijv. Skyrim dat deze binnen een half uur gedownload is. Alleen andere bestanden zoals torrents en als ik WoW speel dan doet hij moeilijk. Op mijn vorige laptop had ik er nog geen problemen mee.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Test het eens met je oude laptop, heb je daar deze problemen ook? Dan is het waarschijnlijk een probleem met de router/modem. Heb je het probleem alleen met je huidige laptop, dan zal het probleem bij je laptop liggen. Als je bij je huidige laptop alles ge-update hebt en het probleem blijft zich voor doen, zal ik met garantie naar de fabrikant gaan. Waarschijnlijk is er dan een probleem met je laptop/netwerk adapter.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hetzelfde bestand is nu aan het downloaden op mijn oude laptop. Met een snelheid van 7 MB p/s. Ik ga wel een belletje plegen met de fabrikant.

Andere antwoorden (2)

Ik vermoed niet dat dit aan Windows 8.1 zelf ligt. Het kan echter wel liggen aan bijv. een instelling van een firewall of virusscanner. Wellicht kunt u het eens testen door deze (tijdelijk) uit te schakelen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb het al eens getest zonder virusscan (ik maak gebruik van norton). Maar helaas zonder resultaat. Verder heb ik het ook nog geprobeerd van verschillende bronnen af te halen o.a. piratebay en kickasstorent.
Sowieso zou ik geen torrents downloaded is hartstikke illegaal en de straffen zijn niet leuk De straffen variëren van zes maanden tot 1 jaar gevangenisstraf of een geldboete van de 2e, 3e, 4e of 5e categorie. De hoogte van deze boetes zijn:
Tweede €3.700
Derde €7.400
Vierde €18.500
Vijfde €74.000
Voor het bedrijfsmatig downloaden en/of uploaden via de illegale weg, kan de gevangenisstraf oplopen tot vier jaar cel en boetes tot wel 45.000 euro.
Maar dat ter zijde ik zou het netwerk vergeten en dan kijken of hij wel werkt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als dat niet werkt probeer de netwerk adapter opnieuw instellen.
Als dat niet werkt run een opstartscan van je antivirus dit duurt even maar dit verhelpt echt heel veel
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Plopperdeplop, het klopt van de boetes. Maar naar mijn weten is er in Nederland de afgelopen jaren niemand hiervoor bestraft, terwijl bijna 2 miljoen huishoudens (dus waarschijnlijk nog meer mensen, meerdere mensen per huishouden) downloaden vanuit illegale bron. Hiervoor zou ik dus niet bang zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Boven op het feit dat je hier niet bang voor hoeft te zijn is torrenten niet automatisch illegaal, er zit ook een hoop freeware op of bijvoorbeeld een download voor een .ISO van een spel wat je normaal niet kan downloaden, die kan je dan pas spelen als je de gekochte "key" hebt. Of bijvoorbeeld wat ik vandaag nog gebruikt heb. Een gebroken link van de Microsoft website zorgt ervoor dat ik geen Windows Server 2012 kon downloaden. Torrenten dan maar. Ze hebben een 180-day evaluatie (van Microsoft zelf) die ik vervolgens kon gebruiken.