welke kennis heb je nodig om technisch helpdeskmedewerker te worden?

ik heb gesolliciteerd bij de kpn maar eigenlijk is mijn computer- en internet-kennis erg nihil…
kan ik ergens wat info lezen die me de meest basale begrippen uitlegt?
en mijn gewoon een heel globaal begrip geeft van dit alles….??

(ookal wordt deze baan t niet, zou sowieso behoefte hebben aan iets meer inzicht over t hele internet gebeuren…, erg zonde als je er zo weinig van snapt en gebruikt!)

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Als technisch helpdeskmedewerker krijg je doorgaans niet vragen over internet of computers algemeen, maar vooral over problemen met de aansluiting. Storingen, rekeningen, opzeggingen, dat werk. En hoe dat allemaal werkt , wordt je niet geacht tevoren te weten : als ze je aannemen, krijg je daarvoor eerst intern trainingen / opleiding. Vooral als het eerste-lijns-werk is ; het uitfilteren van simpele standaard-oplossingen en doorverwijzingen, en echte problemen voor de tweede lijn. Als je heel goed bent en de stof snel door hebt, zou je carrière kunnen maken en doorstromen naar de tweede lijn , en als daar aanvullende kennis voor nodig is, zal daar ook intern voor worden gezorgd.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100