waarom mogen of kunnen we geen tekens gebruiken in het wachtwoord van Hotmail?

Om een goed en veilig wachtwoord, wordt geadviseerd ook tekens te gebruiken en niet alleen hoofdletters en cijfers. Bij het maken van een wachtwoord bij Hotmail zijn tekens niet toegestaan. Dat is vreemd.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Internet
1.1K

Antwoorden (1)

Leestekens en cijfers kunnen wel degelijk gebruikt worden in het wachtwoord van Outlook.com (wat vroeger Hotmail heette). Ook is er verschil tussen kleine letters en hoofdletters. Het is mij een raadsel waar jij vandaan haalt dat tekens niet toegestaan zijn.

Dit krijg je te zien wanneer je een nieuw account aanmaakt: "Wachtwoorden moeten uit minstens acht tekens bestaan en bevatten minstens twee van de volgende tekens: hoofdletters, kleine letters, cijfers en symbolen".
Dat heb ik uitgeprobeerd met !@#$%^&* en ja hoor, het werd gewoon geaccepteerd.

De vraag is dus gebaseerd op een onjuiste veronderstelling. Je kunt en je mag gewoon tekens gebruiken in het wachtwoord.
Amadea