Hoe achterhaal je het IP-adres van een wifi netwerk?

Ik gebruik Mac.

Toegevoegd na 32 seconden:
Zonder dat je op dat netwerk zit.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Internet
4.9K
gvrox
9 jaar geleden
In een WiFi netwerk zijn meerdere IP-adressen actief, of bedoel je het IP adres van de router zelf ?

Antwoorden (1)

Het WiFi adres van je router vind je in de handleiding die bij de router hoort. Doorgaans is dit iets als 198.168.nnn.1, waarbij nnn een willekeurig nummer van 0 tot en met 255 kan zijn (doorgaans waarschijnlijk 0 of 1).

Het WiFi adres van de aangesloten apparatuur verandert waarschijnlijk per keer omdat er iedere keer als een apparaat zich verbind via DHCP een nieuw adres wordt uitgedeeld in de range 198.168.nnn.xxx tot en met 198.168.nnn.yyy. Hierbij zijn xxx en yyy de nummers waartussen de DHCP adressen uitdeelt. Ook dit staat waarschijnlijk beschreven in de documentatie van de router.

Wat meer toelichting in de link.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik wil het ip-adres van een willekeurige router kunnen achterhalen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Tiddes
Het is niet zo dat de router zijn IP-adres uitzend. een router is te bereiken via een ip-adres wat je moet weten. Meestal is dit inderdaad iets in de range zoals mullog noemt.
Wat ik me afvraga is waarom je het ip-adres van een willekeurige router zou willen achterhalen, dit klinkt namelijk niet als iets legaals. Ook iets om rekening mee te houden:
Als je het IP-adres van de router weet heb je er meestal weinig aan als je draadloos werkt, de meeste routers zijn namelijk alleen te configureren als je ze met een kabel benaderd, niet draadloos.