Kan ik zelf een KPN alles in 1 pakket aansluiten?

Ik heb een nieuwbouwwoning waar ik oktober ga wonen. Heb onlangs internet aangevraagd bij KPN. Het gaat om het KPN Alles in 1 Glasvezel pakket met gratis monteur. Deze dienst gaat 30 september in. Uiterlijk 3 werkdagen voor deze datum krijg ik het installatiepakket.

Nu ben ik vandaag gebeld voor een afspraak van de monteur, die alles komt aansluiten. Dit kon pas 8 oktober. Ik ga er 3 oktober wonen. Nu vroeg ik me af, is het zo moeilijk dat er een monteur moet komen, of kan je het makkelijk zelf?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Internet
1K

Het beste antwoord

Is het standaard glas vezel kastje al gemonteerd in je huis ? en aktief ?
of is er alleen nog maar een kabel ? dan zul je echt moeten wachten

omdat het een nieuwbouwwoning is zou ik toch op de monteur wachten
omdat hij vaak buiten de woning eerst iets moet aansluiten/inschakelen
hoe dat precies zit met glasvezel is mij niet bekend
eventueel de centrale moet melden die poort open te zetten
iets wat jij niet rechtstreeks kan.
en daarbovenop checkt hij de lijn of de verbinding optimaal is en kan het terplekke maken als dat mogelijk is.
als er onverhoopt iets mis is dan kan hij dat sneller oplossen dan dat jij als klant moet heen en weer bellen los nog even gezien van de kosten.
hij belt waarschijnlijk op zijn eigen mobiel direct naar de zaak en je vermijd daarmee
omslachtige helpdesk vragen wachtrijen kosten ed
dat valt allemaal onder die eerst gratis installatie.
Als je zelf aan de slag gaat zijn de eventuele kosten ook voor jouw
ik denk dat het belangrijk is vooral omdat het een nieuwbouw woning is
te wachten
met het aansluiten van routers en setop tv spul

Een rechtstreeks lijntje is wel te proberen maar bedenk wel dat, als er een eventueel eerste activatie code pagina in beeld komt dat het niet verstandig is om je pc te registreren als eerste device dat er aan komt daar kom je later mee in de problemen
als de router MAC adres niet wil pakken
ze moeten dan alles in de centrale resetten om opnieuw de juiste router te registeren
vooral omdat het dus om een nieuwbouw woning gaat kijken ze die altijd extra goed na en dat kost tijd.

vooral dat het dus om een eerste activatie van je glas vezel gaat
zou ik niets doen dat deze registratie in de war kan jagen.

Als eenmaal de juiste router is geactiveerd mag je doen wat je wilt
tot aan router verplaatsen anders aansluiten ed
ook ik. als expert (al zeg ik het zelf) zou wachten. omdat het nieuwbouw is

bespaar jezelf overbodige kosten

tip heb je een gsm 3g of 4g met persoonlijke hotspot ? koppel deze dan aan je pc voor internet (wireless)
als je echt niet een paar dagen zonder kan
maar pas op je bundeldate niet te overschrijden
dus mailtje lezen schrijven verzenden webpagina lezen ok
maar geen youtube of netflix ! of skype
of uren er aan hangen en de pc niet uit doen
moet kunnen toch ?

succes met geduldig wachten
capthavoc
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Bij Glasvezel installatie komt sowieso een monteur. Mag niet gedaan worden door de klant zelf. Dus laat maar komen die monteur.