Nee dat is onmogelijk en heeft ook geen meerwaarde. Als voorbeeld de iPhone. De iPhone heeft een verbinding met 3 of 4G en deze kan je als WiFi hotspot verspreiden. Het internet komt dus als 3 of 4G via je telefoon en via wifi op een ander apparaat. Bijvoorbeeld naar een MacBook. Maar een MacBook als hotspot laten dienen heeft geen enkele zin, want waar komt je internetverbinding dan vandaan? Nergens. Helaas.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja dat kan.
Voorwaarde is wel dat je macbook van internet wordt voorzien via een ethernet kabel.
Je kunt dan je internet verbinding delen met andere apparaten.
Dit is nuttig in situaties waar geen wifi routen aanwezig is maar je toch draadloos met bijvoorbeeld een wifi tablet aan de slag wilt.
Zelf reis ik regelmatig en in het buitenland zijn er nogal eens situaties waar een vaste verbinding aanwezig is maar geen wifi.

Kijk de link eens na , dit voorbeeld is voor Mountain lion maar is voor latere versies nog steeds van toepassing.

http://www.appletips.nl/een-mac-als-wi-fi-hotspot-gebruiken/
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Via instellingen -> delen is dit inderdaad mogelijk.
Als je dit gebruikt terwijl je telefoon als hotspot voor je laptop word gebruikt moet je er wel rekening mee houden dat deze data gewoon van je datategoed afgaat.
Als je gewoon via een kabel naar je macbook gaat en dit wilt delen hoef je met het bovenstaande natuurlijk geen rekening te houden.