Aan welke factoren kan het allemaal liggen dat ik geen IPv6-adressen kan bereiken?

Ik zit hier in het buitenland op een Wi-Fi router die (ik geloof) via 4G-modem(dat is dus niet via een mobiele provider, maar via een lokale provider) verbinding maakt met het internet.

Ik probeerde even te testen( http://ipv6-test.com/ ) op Chrome en Firefox en kreeg voornamelijk 0-4 op IPv6 bereikbaarheid.

Nu is de vraag welke factoren hebben invloed op het kunnen bereiken van IPv6. En welke veranderingen zal dat teweeg gaan brengen op consumentenniveau? Zullen straks mensen met verouderde apparatuur IPv6 niet kunnen bereiken? Zullen providers straks allerlei oude modems/routers moeten gaan vervangen? Zijn er straks laptops/desktops of gekker tablets/smartphones die straks niet op IPv6 kunnen vanwege oude netwerkmodules?

Is er nog een instelling in browsers/OS die veranderd kan/moet worden? Ik lees in wat artikelen dat ik op chrome op deze pagina chrome://net-internals/#dns wat moet veranderen, maar daar zie ik niets om te veranderen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Alle schakels tussen jou en het internet moeten aangepast zijn aan IPv6. Je provider en de apparatuur bij je thuis. In principe zal je PC het wel kunnen, maar er is standaard geen connectiviteit mogelijk tussen beide systemen. Daarvoor heb je zg Dual Stack apparatuur nodig. Zolang niet alle ketens in de schakel zijn aangepast zal het niet werken en daarvoor moet je dus inderdaad alle modems/routers vervangen. Een mega-operatie waarvan het bovendien onduidelijk is wie dat allemaal moet gaan betalen...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100