Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe voorkom ik automatisch inloggen bij mac?

Ik heb hierover al iets gelezen, maar dit kan niet op een macbook (ik weet niet welke toetsen ik dan moet indrukken). Op de betreffende site is er geen vinkje waar ik kan instellen of ik automatisch ingelogd wil blijven.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Internet
773
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik log elke keer uit, maar mijn inloggegevens (gebruikersnaam en wachtwoord) blijven staan als ik de volgende keer op die site kom.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Cookies verwijderen helpt niet. De wachtwoorden zitten daar niet bij.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Als Safari je browser is, ga dan naar het menu Safari -> Voorkeuren. Je krijgt dan een dialoogvenster zoals in de afbeelding. Bovenaan vind je een sleutel met daaronder 'Wachtwoorden'. Daarop moet je klikken. Je kan het vinkje bij 'Vul gebruikersnamen en wachtwoorden automatisch in' weghalen. Met de knop onderaan rechts kan je alle tot nu toe bewaarde wachtwoorden verwijderen.
Daarna moet het goed gaan.

Toegevoegd na 18 minuten:
Als je een andere browser gebruikt, moet je het net zo goed bij de voorkeuren zoeken. Bij Firefox zit het in het dialoogvenster onder 'Beveiliging'.
Bij Google Chrome krijg je een heel ander venster. Helemaal onderaan moet je klikken op 'Geavanceerde instellingen weergeven'. Lager vind je dan 'Wachtwoorden en formulieren'. Je haalt het vinkje weg bij 'Aanbieden om je internetwachtwoorden op te slaan'. Bij 'Wachtwoorden beheren' kan je ook weer alle opgeslagen wachtwoorden verwijderen door op de kruisjes rechts ervan te klikken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding