Hoe maak je een website zonder veel kosten aantrekkelijk.

Wat zijn dingen waar je als kijker op let bij een site.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (5)

Je site moet betrouwbaarheid, professionaliteit en esthetiek uitstralen... Verder doet kennis van zaken ook heel veel... En er moet goede content zijn... Geen spam en reclame overal doorheen... En simpel...

Verder is Joomla de beste keuze, want goedkoper dan Joomla kan een site niet zijn, het is namelijk gratis...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bedoelt 'verder is Joomla een GOEDE keuze' Joomla is een gratis cms systeem waar je (heel) veel mee kunt. Maar kijk vooral ook eens verder naar andere oplossingen. Als je sportuitslagen wilt bijhouden is joomla weer een stuk minder handig bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja inderdaad. Verder is wordpress ook GRATIS en makkelijk!
Content is king.

Zo simpel is het. Als jij goede leuke interessante grappige spannende nieuwe informatie biedt dan maak je een website aantrekkelijk.

Neem gratiz.nl, of de oude lay-out van CU2, of zelfs hyves en marktplaats. Al deze site overtreden (of overtraden) elke gebruiksvriendelijkheid en ontwerpregel die er bestaat en nog zijn ze ontzettend bekend en groot.

Natuurlijk moet iets leesbaar zijn, en werken zonder (al te veel) fouten. Maar uiteindelijk gaat het erom wat erop staat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
simple does it, wat dat betreft moet ik de GV site thumbs up geven.

(dit antwoord is mede mogenlijk gemaakt door de vergadering van ilsemedia aandeelhouders)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een aantal tips

1 Een goede leesbaarheid is belangrijk. Gebruik daarom zo groot mogelijke contrasten. belangrijke dingen zoals titels van een kadertje op je site, kun je wel bijvoorbeeld geel op een rode achtergrond maken, of zoals hier de knoppen gemaakt zijn, wit op een blauwe achtergrond, maar voor langere tekst, zou ik toch gaan voor zwart op een lichte achtergrond. Kijk maar eens naar alle belangrijke websites: facebook, google, youtube, wikipedia,... allemaal gebruiken ze een witte achtergrond.

2 Zorg dat je site een goede structuur heeft. Maak een goed hoofdmenu, waarvanuit je alle belangrijke onderdelen van je site kunt bereiken. Als je site ingewikkelder is, is het handig om een sitemap te maken.

3, gebruik je fantasie, maar houdt ook vast aan een aantal standaardnormen. Mensen zijn zeer vatbaar voor originaliteit, als je site er mooier uitziet dan de meeste anderen, zullen mensen jou site langer onthouden. Maar als mensen een hyperlink zien, willen ze ook weten dat het een hyperlink is. De meeste hyperlinks zijn blauw en onderlijnd. Zorg er dus voor dat al je hyperlinks blauw, onderlijn, of allebei zijn.

4 laat je logo naar de homepae linken. Als bezoekers op je logo op je website klikken, zijn ze gewend dat ze dan naar de homepage gaan.

Toegevoegd na 10 uur:
5maak je website zo toegankelijk mogelijk . Ik ben zelf slechtziend, en voor mij is contrast op sites heel belangrijk. Volledig blinde mensen gebruiken een brailletoestel om je pagina te bekijken. Deze toestellen hebben uiteraard niet de mogleijkheid om afbeeldingen weer te geven. Daarom is het belangrijk dat je ze een descriptieve alt-text geeft. Verder raad ik je aan om je site eens in een tekst-based browser te bekijken, zoals ie daar verschijnt, lezen blinden hem ook.

6Om een woord als belangrijk aan te duiden, gebruik je beter tags dan tags. Zoekmachines interpreteren woorden tussen tags ook als belangrijk, in tegenstelling tot de tags die enkel de stijl veranderen

7Via enkele gratis services op het web, kun je afgeronde hoeken maken voor textboxes en andere pagina-onderdelen, als je een beetje handig bent met photoshop, kun je dit ook gemakkelijk zelf doen. Dit maakt je geeft je pagina een zachter uitzicht

8Maak een snel vindbare contact-pagina, maar zet nooit zomaar je mail adres op je site in een mailto link. Laat mensen een captcha-code intypen, om je adres te kunnen zien, of maak een mail formulier, dit kan handig via google-docs
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je het jezelf erg makkelijk wilt maken, ga dan naar Weebly en meld je daar aan voor een website. Dit is gratis (tenminste, als je geen domeinnaam nodig hebt, want je krijgt daar een gratis subdomein).

Verder hebben ze het maken van een website erg makkelijk gemaakt. Ik heb het laatst voor iemand uitgeprobeerd en je klikt zonder moeite een website bij elkaar en kunt ook nog gebruik maken van geavanceerde hulpmiddelen, zoals een keuze uit ontwerp-sjablonen, een foto-gallerij, nieuwsberichten, etc.

Als je hier geen gebruik van wilt maken, kijk dan eens op OSWD of Open Web Design voor een mooi ontwerp dat je gratis kunt gebruiken voor je website. Voordeel is dat daar andere mensen al over een mooi uiterlijk hebben nagedacht en dat kun jij dan gratis gebruiken. Vervolgens kun je met een webdesign-programma als Dreamweaver of Kompozer (= gratis) hier verder mee aan de slag en het voor jouw eigen website verder invullen.

Men zegt hier wel dat Joomla gratis is, maar daarvoor heb je wel een webhost nodig die PHP en MySQL ondersteund. Als je een sjabloon gebruikt dat alleen HTML + CSS nodig heeft, dan kun je dat bij elke webhost gebruiken, dus ook bij de provider die jou Internet-toegang biedt.

Toegevoegd na 59 seconden:
Bekijk het demonstratie-filmpje bij Weebly maar eens om te zien of het je wat lijkt...