Wat voor manieren zijn er om internet op je laptop te krijgen?

Ik ga een half jaar ergens anders wonen waar geen internet is. Op wat voor manier kan ik internet verkrijgen zonder dat ik voor een jaar aan een abonnement vastzit. Ik zat zelf te denken aan een soort usb stick waar dan internet op zat? Maar kan hier niks meer over vinden..

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (4)

Dit is een voorbeeld wat je kunt gaan gebruiken:

KPN: Prepaid Sim Only
KPN: Prepaid Dongel

http://www.kpn.com/prive/mobiel/mobiel-internet/mobiel-internet-prepaid.htm
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kunt een tijdelijk abonnement nemen op mobiel internet, 3G of 4G als je daar al behoefte aan hebt. Dat werkt met een gewone simkaart die je met een USB-dongle in je laptop kunt prikken. Een andere mogelijkheid is dat je de simkaart van je telefoon in zo'n dongle stopt, zodat je geen nieuw tijdelijk abonnement (of prepaid) hoeft af te sluiten. De Huawei E392 4G LTE is een voorbeeld van een dongle waar je elke simkaart in kunt stoppen (hoewel ik niet zo snel heb gelezen welk formaat simkaart).

Nu weet ik niet zeker of je écht geen internet hebt, of dat je misschien de mogelijkheid hebt om naar publieke locaties te gaan waar wifi-hotspots zijn. Daar zou je dan ook gebruik van kunnen maken. Neem in dat geval wel een VPN-dienst af, zodat je via een beveiligde lijn op internet gaat.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik neem aan dat WDHBGS deze vraag inmiddels al beantwoord heeft. :)
Je kunt bijvoorbeeld een Bliep*-prepaid SIM-kaart aanschaffen. Dat kost € 10. Per dag betaal je met de snelste snelheid € 1 per dag, voor onbeperkt internet. Een fair use policy is wel van toepassing. Met een dongel zoals de TP-Link MA180 die € 30 kost kun je lekker goedkoop en aardig snel internetten. Links: http://tweakers.net/pricewatch/353714/tp-link-ma180.html en http://www.camperforum.nl/viewtopic.php?f=15&t=8434285 en https://www.bliep.nl/order/form.html.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
milenaa
9 jaar geleden
Je kunt ook voor een wifi zoeker/antenne gaan. Die heeft een veel groter wifi zoek bereik dan bijv je telefoon. Je moet overigens dan wel geluk hebben dat er iemand in de nabije omgeving is die geen wachtwoord gebruikt voor zijn internet. Helemaal legaal en veilig is het dus niet echt, want je kan zo makkelijker gebruik maken van iemand anders internet. Maar mijn vriend kon zo heel lang in Curacao gratis aan internet komen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik was het wel van plan wegens tragere Wi-Fi-verbindingen en soms zelfs geen Wi-Fi waar je toch wilt kunnen downloaden. Maar dat was het geld niet waard, aangezien ik bijna nooit op zo'n plek kom waar geen Wi-Fi is, of erg onstabiel wanneer ik het nodig heb.
Je kunt ook voor een wifi zoeker/antenne gaan. Die heeft een veel groter wifi zoek bereik dan bijv je telefoon.

Je moet overigens dan wel geluk hebben dat er iemand in de nabije omgeving is die geen wachtwoord gebruikt voor zijn internet. Helemaal legaal en veilig is het dus niet echt, want je kan zo makkelijker gebruik maken van iemand anders internet.

Maar mijn vriend kon zo heel lang in Curacao gratis aan internet komen.

Ik zou overigens niet zomaar de eerste de beste goedkope dongel aanschaffen. Voordat je zo'n ding aanschaft moet je wel weten wat je ermee wil doen, om daarna gericht te kunnen zoeken naar het juiste abbonement. Want uitzending gemist kijken bijvoorbeeld gaat amper met een dongel met een klein internet bundel.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Legaal is het tegenwoordig weer wel, om op onbeveiligde netwerken mee te surfen. Ten minste, in Nederland.