Hoe pas je een op internet gevonden afbeelding zodanig aan dat deze niet meer via image-search gevonden kan worden?

Ik doe op een forum wel eens mee aan zoekplaatjes. Je krijgt dan een foto van een gebouw of iets dergelijks te zien en moet dan proberen uit te vinden waar het staat.

Aangezien ik me niet voor kan stellen dat de anderen alle foto's zelf genomen hebben, maar hun foto's niet meer te vinden zijn met de google image search (of tineye) vraag ik me hoe ze dat doen?

Ik heb al van alles geprobeerd: de verhoudingen van de foto aangepast, er een filter overheen gebracht, er een lijn omheen gezet... Altijd blijven mijn foto's te vinden via image search.

Hoe verhelp ik dit, hoe kan ik een plaatje van bijvoorbeeld het gezellige dorpje El Chalten van internet plukken en hem gebruiken voor dit spelletje zonder dat anderen binnen tien seconden via google vinden waar het is?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Internet
Cryofiel
9 jaar geleden
Zelf naar El Chalten gaan en een foto maken? Serieus, ik ben benieuwd. Ik kan me alleen voorstellen dat je toch echt iets aan het plaatje verandert. Misschien een vervorming, of zelfs een simpele verdraaiïng over 1°, of de RGB van een veel voorkomende kleur veranderen van (R,G,B) naar (R+2,G+1,B-1). Ik ga de antwoorden in de gaten houden. Goeie vraag!
Cryofiel
9 jaar geleden
Wat wel kan is een plaatje van Google Street View plukken en dat bijsnijden. Op die manier heb ik nog geen zoekmachine gevonden die zo'n plaatje vindt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Been there, done that.
Maar voor een ander spelletje moest ik een streetview foto hebben en aangezien pegman nog niet in Argentinie is geweest werd dat lastig.
Poet
9 jaar geleden
Knap van image search!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb de indruk dat tineye vooral op metagegevens zoekt. Als je die verwijdert (kan bv. in Lightroom) en de naam aanpast kan het lukken. Google image search is moeilijker. Mij lukt het enkel door een foto van formaat (en verhouding) te veranderen, en dan een kwartslag te draaien. Ik denk dat vooral dit laatste de truc doet, maar dat lijkt me niet echt toepasbaar.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Grappig dat blijkbaar niemand daar (tot nu toe) nog een echt antwoord op weet...
Tineye vindt inderdaad veel minder, dat was mij al eerder opgevallen. Kan inderdaad aan de meta (exif) gegevens liggen. Een kwartslag draaien zal wel niet veel helpen... Ik vermoed dat als ik iets dusdanigs ga doen, dat ze dan de foto opslaan en hem weer een kwartslag draaien en vervolgens gaan zoeken... scheelt dus ook niets. Verhouding aanpassen werkt niet, heb ik al eens geprobeerd :)
Cryofiel
9 jaar geleden
Wat bedoelen jullie met 'verhouding aanpassen': bijsnijden of oprekken? Toelichting:
Je fotografeert een persoon. 'bijsnijden' is dat je bijvoorbeeld de voeten van de foto afknipt. 'oprekken' is dat je de foto uitrekt, zodat het persoontje van 1,65 ineens 1,95 lang is.

Antwoorden (1)

Spijtig te zeggen dat dit niet mogelijk is, wel kun je verder zoeken maar het beste blijft je eigen afbeeldingen te maken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Amadea
9 jaar geleden
Dat is niet waar. Wat ik in elk geval zeker weet is dat wanneer je een klein gedeelte van een grote afbeelding neemt, en daar het een en ander aanpast, deze daarna niet meer teruggevonden kan worden. Mijn huidige avatar bewijst het!