Waarom valt met slecht weer vaker internet uit?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
11.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heel merkwaardig,ik ondervind juist het tegenovergestelde,hoe warmer het wordt hoe meer storingen op internet en upc digitaal

Het beste antwoord

Ik had vroeger hetzelfde met mijn analoge telefoonlijn. Die gaf veel meer storing als het regende.

In mijn geval kwam dit door heel oude kabels onder de straat. De kabelverbindingen, of de kabels zelf, kunnen na lange tijd een beetje lek raken. Wordt de grond nat, dan komt er water in de kabels of tussen de verbindingen. Bij voldoende water wordt de kwaliteit van de signaaldoorgave zo slecht, dat Internet uitvalt.

Mijn analoge telefoonlijn had hier last van, mijn ADSL-lijn gelukkig niet - wellicht loopt die toevallig door een andere kabel, die (nog?) niet lek is.

Liggen er bij jou in de straat ook oude kabels, dan is dat waarschijnlijk de oorzaak.
Cryofiel
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Nou, als dat bij jou het geval is, dan regent het denk ik bij je in, want dat is normaliter niet zo.
AWM
14 jaar geleden
Omdat dan iedereen achter de computer duikt waardoor het automatisch drukker word op internet. En het kan ook zijn dat je zelf vaker achter de computer zit bij slecht weer waardoor je eerder ervaart dat internet niet stabiel is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk woon jij in een heel klein dorp. Op de dijk zit een man op een fiets heel hard te fietsen waardoor hij met zijn dynamo het hele dorp stroom geeft. Wanneer het regent is het voor hem wat irritant en zal hij af en toe stoppen om zichzelf af te drogen. Dat zijn de momenten waarop jouw internet uitvalt.

Alle gekheid op een stokje: Ik heb het persoonlijk nog nooit meegemaakt en vind het ook erg vreemd. Waarschijnlijk komt het omdat jouw internet leverancier wat traag is en er op dat moment veel mensen binnen zijn en dus veel huishoudens gebruik maken van het internet. En overbelasting kan eventueel leiden tot uitval.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je internet via de schotel heb zou dit mogelijk zijn.

Het kan wel zijn dat -wanneer je internet via je WiFi verbinding binnenshuis- je signaal gestoort wordt door interventie van buitenaf. Maar als je normaal je computer aan een kabeltje met internet verbonden heb zou je hier weinig tot geen last van moeten hebben.

Dus het probleem kan liggen omdat je draadloos werkt, of dat je kabel niet goed is. (UTP kabel maakt gebruik van een twist in de kabel, maar soms gaan mensen zelf RJ-45 stekkers aansluiten en zelf een volgorde van de kleuren verzinnen. Dan kan je -zeker bij langere afstanden dan 10 meter- problemen krijgen)