Er gebeurd niks als ik Internet Explorer probeer op te starten, wat kan ik doen?

Als ik op de snelkoppeling klik start IE niet, ook niet als ik het als administrator uitvoer. Als ik de toepassing opzoek en het via daar probeer op te starten, gebeurd er ook niks.
Ik kan IE niet verwijderen om het vervolgens opnieuw te installeren, omdat het niet bij `programma's verwijderen` staat, en een uninstaller kan ik ook niet vinden.
(normaal gebruik ik IE nooit, maar omdat een site op zowel Chrome als Firefox niet wil laden (er komt een witte achtergrond met alleen zwarte tekst in standaard lettertype en plaatjes die niet laden) wilde ik het via IE proberen op te starten)
Bedankt

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Internet
1K

Het beste antwoord

De door jouw genoemde site opent overigens wel in bijvoorbeeld Firefox als je niet https:// maar gewoon http:// gebruikt. Wil je toch proberen of de https:// versie in IE wel werkt dan kun je het volgende doen.

Je kunt de laatste versie van Internet Explorer verwijderen via Programma's onderdelen > Geïnstalleerde updates. In het zoekvenster rechtsboven tik je Internet Explorer en dan verschijnt de IE versie en het bijbehorende taalpakket.

Nadat je die versie verwijderd hebt kun je het beste de allernieuwste versie downloaden van de Microsoft site en installeren. Daarmee zal het opstartprobleem vast ook opgelost zijn.
Theoretisch zou je zo alle geïnstalleerde voorgaande versies stuk voor stuk kunnen verwijderen. Maar je windows besturingssysteem kan eigenlijk niet goed zonder IE, bepaalde onderdelen werken niet zonder een versie van IE op je besturingssysteem. Voor de veiligheid kun je dus toch maar beter de laatste nieuwe versie op je systeem hebben.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit heeft het probleem verholpen, bedankt!