Hoe kan de politie zo snel achter iemands adres komen na een dreigtweet?

Na aanleiding van @oostblokhoofd die gister na die tweet over dat meisje is opgepakt.

Ze hebben hem binnen een paar uur opgepakt, maar hoe komen ze aan zijn adres? Is dat de internetprovider die dat gegeven heeft?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
1.8K

Het beste antwoord

Inderdaad via het IP-adres, je MAC adres wordt ook doorgestuurd in de pakketjes, en voor forensisch onderzoek ter plekke wordt gekeken naar de UserAssist sleutel in je Windows-systeemregister. Om de zoveel tijd wordt er een controlepunt van het systeem aangemaakt (een automatisch herstelpunt) waardoor die UserAssist sleutel ook nog eens mee-gearchiveerd wordt in de map \System Volume Information. Het systeemregister zit vol van dingen die je activiteit bijhouden, bv. de Most Recently Used lijsten (MRU's). Al die dingen samen geven de politie een zekerheid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ze gaan inderdaad het ip-adres opzoeken en kijken naar haar tweet gegevens. Ook kunnen ze via de e-mailadres al snel al je gegevens opzoeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij de provider kunnen ze ook al snel terecht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Elke computer, laptop of Mac heeft een ip adres. De politie heeft al de ip adressen van die stad of van heel België ( dat weet ik niet ). Als je iemand via het internet pest, of dreigt of zo, dan kan degene die gepest word naar de politie gaan. Die toont dan wat er gemaild, gepost of getweet is. De politie kan dan achter het ip adres komen. Hoe weet ik niet, maar toch komen ze er altijd achter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit gaat NIET via je IP adres omdat de politie die dan eerst van twitter moet krijgen. Dat gaat niet zo snel. via je provider moeten ze ook eerst een bevel hebben. In de meeste gevallen zoeken ze gewoon in hun eigen systeem naar de naam op twitter. Als de naam niet te zien is, is een beetje googlen genoeg om die naam te achterhalen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Toevoeging: Met die naam kunnen ze in hun systeem het adres opzoeken.