Worden illegale gebeurtenissen op het internet geseind?

bijvoorbeeld:

*als je vaak iets illegaal googeld
*mails waarin je het over zwartwerk hebt
*bepaalde chats
*als je vaak iets over drugs opzoekt
*wapens

wordt alles wat je doet in de gaten gehouden en automatisch doorverwezen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Internet
ItisILeClerc
9 jaar geleden
wat is iets illegaal googlen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Beste ItisLeClerc, Je gaat naar google.nl.
Je typt in "iets illegaal".
Klaar.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zoals wat? Ik ben benieuwd of ik volgens jouw norm vaak 'illegaal' googel.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
drugs, wapens, fraude, kinderporno,.....

Het beste antwoord

Alles wat je aanklikt op google wordt inderdaad automatisch opgeslagen en het is niet ondenkbaar dat dat wordt gefilterd. Zeggen dat dit ondoenbaar is? Onzin: enkele computers kunnen van miljoenen mensen het zoekverkeer screenen en filteren.

En nee, het is nooit ondenkbaar dat bij herhaaldelijke(!) zoekopdrachten/feiten 'alarm' zal worden geslagen.

Mails is een heel ander verhaal, ookal kunnen zijn gescreend of onderschept worden: dat verloopt allemaal minder centraal en je kan een mail altijd versleutelen.

Wil je zonder problemen kunnen opzoeken wat je maar wilt kan je altijd gebruik maken van een TAILSstickje en een torbrowser.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

In landen met internetcensuur wordt dit gedaan, zoals China, maar in Nederland neemt men geen actie als je een zoekopdracht/mail met verdachte zaken doet/verzendt.
Ik denk echter wel dat "ze"(de overheidsinstanties) achter je zoekopdrachten van de laatste tijd kunnen komen en aan je verzonden mails, dit zal vast wel te achterhalen zijn. Maar als je bekijkt hoeveel zoekopdrachten alleen al Google op een dag in Nederland te verwerken krijgt, dan is dit echt niet te controleren. Er zijn immers ook nog andere zoekmachines.
Dit zelfde geldt voor alle mails, het is bijna onmogelijk om stuk voor stuk alle inhoud te verifiëren.
En als laatste, een computer kan je niet direct aan een persoon koppelen. Computers op openbare locaties, zoals internetcafés, bibliotheken en scholen kunnen door meerdere personen gebruikt worden. Je hebt het IP-adres dan wel, maar niet de gebruiker. Zoals ik al eerder zei, de overheidsinstanties kunnen echt wel je internetactiviteit achterhalen, maar dit zal dan pas gebeuren bij een huiszoeking als de politie je elektronische apparaten meenemen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
er zijn teveel zoekopdrachten om dit te controleren maar zouden ze niet bepaalde woorden kunnen opgeven dat zoekopdrachten met deze woorden erin moeten begehouden worden