Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan iemand mij een lijst geven van alle afkortingen die gebruikt worden in mentions door twitteraars?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
2K
Amadea
12 jaar geleden
Wat zijn mentions?
Amadea
12 jaar geleden
@JustMeAndYou: dus dit is nou een GV-mention?!
Amadea
12 jaar geleden
Bedankt voor de toelichting, nu denk ik het wel te snappen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ marijnsnor # is een tag, zoals je dat ook moet / kan doen bij een vraag hier als zijnde een trefwoord zodat je vraag makkelijker gevonden wordt. Maar dan op twitter en aanelkaar zoals #goeievraag. Als je dat doet, dan komt je tweet terecht tussen alle twitteraars die ook # in hun bericht hebben staan. Als er veel mensen over hetzelfde twitteren kom het bij trending topics te staan.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Np= now playing
Nw= now watching
Fml= fuck my life
Dtv= durf te vragen

Ajafey = ajax-feyenoord
Tweaz = twente-az

Bij tv programmas zijn ook afkortingen
Tvoh=the voice of holland
Abovt=alie b op volle touren

Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee, niemand kan je die lijst geven. Er worden namelijk zo ontzettend veel afkortingen gebruikt. Zelfs als je alleen naar het nederlands kijkt is het nog een onmogelijke lijst. Voor een deel zul je dit uit het nederlands woordenboek kunnen halen, en verder uit de rest van de tekst of navragen bij de persoon die het gebruikt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee, want iedereen bedenkt zijn eigen afkorting of laat (per ongeluk) de klinkers weg... gewoon een beetje puzzelen en de tweet vaak opnieuw lezen.

mijn eigen afkorting:
snpjdt = snap je dat?
w8 = wacht ff
suc6 = succes!
enz. enz.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding