Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

als je een koopovereenkomst bent aangegaan, ben je vervolgens als verkoper wettelijk verplicht, om het product te leveren. de kopende partij is daarbij verplicht, om tot betaling over te gaan.

een en ander is geregeld in het Burgerlijk Wetboek.

Als een van de partijen in gebreke blijft, dan kan via de rechter levering dan wel betaling worden afgedwongen.

let wel, in zo'n geval kan er schadevergoeding worden geëist.

uitzondering is, als je met de andere partij alsnog tot overeenstemming komt, om de koop teniet te doen.
(Lees meer...)
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een topreactie! Dit vroeg ik me ook al langer af en dit is een top antwoord! Bedankt!

Andere antwoorden (3)

Dan krijg je slechte feedback. en is de kans kleiner dat mensen nog zaken met je willen doen. ik weet niet of het consequenties heeft als je meerdere slechte feedback heb.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan ben je een rotjoch. Als je niet betaald krijg je ook het product niet en als je het niet opstuurd ben je een oplichter. Op eBay kan je account geblokkeerd worden en daarbuiten kan je nog aangeklaagd worden voor oplichting.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat doen alleen hele domme mensen en amateurs. Kom je echter wel je afspraken na dan zullen je inkomsten groeien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding