Mag je een username en foto van twitter automatisch overnemen op je eigen website?

Op een site zie ik de laatste tijd steeds automatisch aangemaakte accounts waarbij de naam en foto van een persoon overgenomen worden en op de eigen servers worden opgeslagen. En dit enkel op basis van het feit dat mensen een bepaalde tag gebruiken in hun tweet. Deze mensen weten niet altijd wat er gebeurd met hun tweet als ze die tag gebruiken.

Mag je dan zomaar een account maken op een andere site met die gegevens inclusief username en foto?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (2)

Nee dat mag jij niet, jij hebt geen reglement en geen richtlijnen, geen overeenkomst gesloten met die twitteraar... De wetgever loopt altijd achter op nieuwe ontwikkelingen, zo ook hier... Er is een forum dat foto´s zo maar overneemt die op Gv staan en zo maar zonder toestemming publiceert... Daar is door de GV-gebruiker nooit toestemming voor gegeven, dus dat is een strafbaar feit... En als je een verzoek doet tot verwijdering dan willigen ze je verzoek ook nog eens niet in, helemaal fout... Dus als je dat zelf doet, twitter-foto´s op je eigen site publiceert zonder eerst te vragen of dat mag, dan zit je juridisch verkeerd... De wet bescherming persoongegevens zal van kracht zijn hier en daar kun jij je op beroepen als twitteraar en dan is het snel einde verhaal voor jou als site-eigenaar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
(Deeplinken is overigens nog steeds geen publiceren, en als de bron weg is, werkt de link op GVF ook niet meer. Affijn, dat principe kennen jullie. Gewoon weer kolder dus, zoals we onderhand wel van meneer gewend zijn.
Ja hoor, als je je spul op Twitter zet, dan hangt het aan de grote klok voor alles en iedereen om te gebruiken. Dat is nu eenmaal Internet. Vermoedelijk staat het ook wel in de gebruikersovereenkomst van Twitter, dat ze je gegevens voor bepaalde webistes kunnen gebruiken. Je staat tenslotte op Twitter om gezíen te worden, niet om anoniem te zijn.

Zo worden profielen van Twitter ook overgenomen op GV, zodat we niet allemaal anonieme ' gasten' hebben, maar je zelfs als Twitteraar volwaardig deelnemer zo kunnen worden. Wil je dat niet, dan zit er weinig anders op dan op GV zelf een anoniem profiel aanmaken en GVen vanaf GV in plaats van Twitter.

Toegevoegd na 2 minuten:
Vor zover ik weet is Twitter ook van Ilse Media, net als GV, en met Ilse Media 'teken' je je gebruikersovereenkomst. Je kunt dan dus op ALLE sites van Ilse Media opduiken, of je wilt of niet.
Als je dat niet wilt, moet je dus die overeenkomst niet tekenen,. Niet bij Twitter, niet hier, niet bij Nu.nl, niet bij alle IlseMedia producten.

Toegevoegd na 4 minuten:
Hmmm...kan toch geen rechtstreekse banden vinden zo snel ; iemand anders wellicht ? Tussen de twee echter zal ongetwijfeld een overeenkomst zijn gesloten die dergelijke rechten overdraagt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Twitter is in elk geval niet van Ilse Media, dat zouden ze willen (; Maar het overdragen van rechten is misschien wel mogelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha, Twitter van Ilse Media... Dit is voor zover ik me kan herinneren de eerste keer dat ik je op een foutje kan betrappen Marleen.
Verder ben ik het wel met de strekking van je antwoord eens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://online.wsj.com/article/SB125382643140938735.html Waarde van twitter wordt geschat op 1 miljard.