Ik kom niet van Yahoo af, terwijl ik overal Google als zoekmachine gebruik. Iemand tips? (mac)

Na flink wat irritaties kom ik niet van het volgende probleem af...

Ik heb Yahoo uitgeschakeld als zoekmachine en zelfs verwijderd (ik wist niet eens dat ik deze had?!). Maar ik blijf als ik bijvoorbeeld een door verwijs link ga, op een zoek actie van Yahoo terecht komen. Terwijl ik niet in een zoekmachine zoek oid. Mijn standaard zoekmachine is gewoon Google.

Dit is sinds de nieuwe update van Firefox. In Google Chrome heb ik dit probleem gelukkig niet. Ivm met mijn werkzaamheden heb ik verschillende browsers nodig.

Iemand tips? Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Internet
117.6K

Antwoorden (4)

Waarschijnlijk staat deze zoekmachine in jouw extenties en moet je hem daar verwijderen zie onderstaande link
9 jaar geleden
Dat heb ik ook gehad maar op een andere laptop.
Druk eerst rechtsboven om alles aan te passen en te beheren.
Ga naar instellingen, dan staat er ¨bij opstarten¨ dan zie je onderin staan ¨Een specifieke pagina of een reeks pagina's openen.¨

Je drukt dan op ¨pagina's instellen¨ dan verwijder je Yahoo en zet je google.com en dan moet het gedaan zijn.

Ik hoop dat ik je goed genoeg heb geholpen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik had hetzelfde probleem, heb via de App store het antivirus programma
Combo Cleaner gedownload., Prijs € 4,95 voor 1 maand.
De optie Antivirus geactiveerd, hele harde schijf scannen, duur wel even.
Hij vond bij mij 13 Threath"s, heeft de verwijderd, totaal geen last meer
van Yahoo.
Het is de moeite waar, je bent gelijk van verschillende ellende af.
Zeker doen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
zoeken in instellingen:
Zoekmachines beheren
chrome://settings/searchEngines