Als browser is het populair doordat het zo lekker simpel is. In tegenstelling dat de nieuwere garde als Bing, voelt het natuurlijker aan.

Vergeleken met ilse.nl (sorry beheerders) en Altavsita.com rond 1998 was google een makkelijke naam en lag het in die tijd lekker in de mond.
Tegenwoordig is Google een soort werkwoord geworden een synoniem voor iets opzoeken op het internet.

Kortom
10 jaar geleden: Makkelijke naam en duidelijke snelle site
heden: "Werkwoord" geworden en redelijke simpele website.

Ik ben van mening dat er weinig mensen google kent van de vele reclames, maar eerder van mond op mond reclame. Het voelt aan als een kleine jongen in internetland, maar in feite is het een marktleider op het gebied van zoekopdrachten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank u wel

Andere antwoorden (5)

Google is een effectieve zoekmachine, vooral ook de meeste bekende. Als je op het internet iets op wilt zoeken, noem je het Googelen en niet online zoeken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is een hele overzichtelijke, simpel te gebruiken site en de hits die je krijgt op de zoektermen komen als de beste uit de bus bij vergelijkingen met andere zoeksites.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Google is de machtigste company van deze wereld... En zij hebben met Adsense en Adwords iets supergeniaals bedacht dat hen en vele met hen die er werken schatrijk gemaakt heeft... Ze zijn super-machtig... Zij bepalen het net, zij bepalen angstvallig veel... Een supergrootmacht is het... En daarom zo populair...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Dat is geen enkele verklaring voor hun populariteit.
makkelijk,

je kunt er namelijk alles op vinden!!:D
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ie makkelijk, snel en een zeer goeie zoekmachine is!