lees de bron even, volgens het hof is het illegaal maar niet strafbaar omdat er in het wetboek niks staat.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ligt eraan.
Als jij via een download programma download en films van sites pakt die via torrents zijn dat is dit illegaal!

Films die je huurt bijvoorbeeld via een site weer niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je films download van internet via usenet of torrents dan is dat illegaal (sinds het downloadverbod is ingevoerd). Films streamen via Netflix of films downloaden via bijvoorbeeld Pathe is gewoon legaal.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je films download uit legale bron is dit natuurlijk altijd legaal.

In alle andere gevallen hangt het af van de wetgeving van het land waar je je bevindt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als het in dat 2de geval is toegestaan om te downloaden geldt wel meestal dat dit alleen mag voor thuisgebruik.

Toegevoegd na 6 minuten:
Een download voor thuisgebruik is (volgens de wetgeving in de landen waar dit is toegestaan) namelijk te vergelijken met een uitzending op tv die je opneemt. Dat laatste is namelijk ook toegestaan.