Hoe los ik bepaalde routerproblemen op?

Ik ben een aantal dagen aan het proberen geweest om 2 xbox spelcomputers op hetzelfde netwerk aan te sluiten. Zo gedaan zou je denken, maar nu komt het probleem. Ik wil dat beide xboxen een OPEN NAT hebben, oftewel optimale verbinding. Met deze netwerkstatus kan ik met iedereen online gamen zonder enige problemen te ervaren mbt het joinen van games of spelen met bepaalde mensen.
Ik heb settings in mijn router al aangepast zoals op internet beschreven staat (port triggering van poorten 80,88,53,3074). Ook meerdere malen contact gehad met de ziggo klantenservice die in mijn router gekeken heeft vanuit Teamview. Nou heeft hij een aantal dingen aangepast (Static Lease en Port Filtering) en zodra ik mijn router opnieuw opstartte had ik helemaal geen internet meer, zowel draadloos als bedraad, als het gevolg van niet reagerende DNS servers. Hoe krijg ik mn internet weer werkend?

Type router:
Ubee EVW320B

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (3)

Ik dank dat het een optie is om de router te resetten, dan moet je wel even je SSID, wachtwoord en eventuele port forwardings onthouden en die weer instellen als je de router hebt gereset.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als het goed is heeft de XBOX 360 ook een optie genaamd "UPNP". Met deze instellingen regelt de XBOX zelf welke poorten e.d. opengesteld moeten worden in de router.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Reset de router en hij zou het weer moeten doen. Probeer je Xbox een statisch IPadres te geven en zet UPNP aan.

Probeer de firewall uit te zetten op de router. Gevaarlijk omdat de firewall ook kwaadwillend internetverkeer tegenhoud.
Probeer de Xboxen in de DMZ modus te zetten in de router.

Koop anders een router voor een paar tientjes. Zet deze router in de DMZ modus en sluit je xboxen daarop aan. Wel met statisch IP en UPNP
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb inderdaad mijn router weer werkend gekregen door hem te resetten.
Ik heb al het bovenstaande ook al geprobeerd (upnp, static ip etc.) Maar dan alsnog blijft een xbox terugspringen naar 'Moderate NAT'. Zou het een optie kunnen zijn om op de huidige router een tweede router aan te sluiten en dan als switch te gebruiken om ze zo allebei op Open NAT te houden?