Wat is het verschil tussen een tablet met een android 4.2 besturingssysteem en een tablet met WIFI?

Is het mogelijk om beide via gratis WIFI te gebruiken zonder verder abonnement voor intenet?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (3)

Een tablet met Android 4.2 heeft Android 4.2 als besturingssysteem. Zo'n tablet kan wifi hebben (en heeft dat meestal ook), maar dat hoeft niet.

Een tablet met wifi heeft wifi. Zo'n tablet kan Android 4.2 als besturingssysteem hebben, maar het kan ook een ander besturingssysteem hebben.

Kortom, je hebt het over twee verschillende dingen die los van elkaar staan. Een vergelijkbare vraag zou zijn: "wat is het verschil tussen een auto met een dieselmotor en een auto met ABS".

Toegevoegd na 3 minuten:

Ik zie nu dat je een toelichting hebt toegevoegd onder je vraag.

Je kunt geen van beide "via" gratis wifi gebruiken. Gelukkig maar, anders zou iedereen via gratis wifi jouw tablet kunnen gebruiken.

Als je een tablet met Android 4.2 hebt, kun je wel gebruik maken van gratis wifi - maar alleen als er ergens gratis wifi ter beschikking wordt gesteld, en alleen als die tablet ook wifi heeft (maar dat is meestal wel het geval).

Als je een tablet met wifi hebt, kun je gebruik maken van gratis wifi - natuurlijk mits iemand dat ter beschikking stelt.

Cryofiel
9 jaar geleden
Android is het besturingssysteem van je tablet. Zeg maar de software die er voor zorgt dat je de tablet ook kunt gebruiken. Net zoals bv Windows op je pc of iOS op een iPhone.

Wifi is een methode om contact te maken met internet of je emailserver. Net zoals bv 3G op een telefoon.

Om aan te sluiten bij mijn collega antwoorder: het besturingssysteem is vergelijkbaar met de motor van een auto (dus Android of iOS of Windows als benzine of diesel of elektrisch), wifi en 3G is dan te vergelijken met het aantal wielen dat en auto heeft.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Vrijwel alle tablets beschikken over WiFi, zodat je draadloos kunt verbinden met een netwerk en router. Dus ook een tablet met besturingssysteem Android 4.2 of een andere versie van Android. Je kunt met Wifi gebruik maken van gratis Wifi, bijvoorbeeld in de trein. Vaak zijn er ook op diverse andere plaatsen gratis HotSpots, zoals in bibliotheken, restaurants, hotels en dergelijke.
Heb je thuis een router met draadloos netwerk dan kun je daarmee ook verbinding maken via WiFi. Je betaald dan wel aan de provider voor een internet abonnement.
Wil je mobiel internetten met abonnement dan heb je een duurdere tablet met 3G nodig en een mobiel abonnement.