Hoe kan het dat ik mijn eigen website als een bestand moet downloaden wanneer ik hem wil openen?

Een tijdje geleden heb ik hier een vraag gesteld over re-direct van mijn website naar een ander adres. Antwoord was:

Dat werkte allemaal perfect, tot vanochtend toen ik ineens bij het openen van mijn website de melding kreeg dat het een onbekend bestand was en dat ik het moest downloaden (zie afbeelding). Ik heb dit nog nooit eerder meegemaakt. Hoe kan dit en hoe kan ik dit weer goed krijgen? Heb al temporary internet files ed allemaal verwijderd, maar zonder resultaat.

Toegevoegd na 25 minuten:
Bij Naam: staat overigens mijndomeinaam_nl ipv mijndomeinaam.nl . Wellicht dat het daardoor komt?

Toegevoegd na 3 uur:
Of misschien zit er iets fout in mijn html pagina maar dat kan ook haast niet omdat ie het eerst wel gewoon deed:

http-equiv="content-type">
index
content="0; url=http://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/meandersvraag/">

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maak je gebruik van een .htacces bestand op je 'doel'-website?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat maakte ik wel, en die heb ik inmiddels verwijderd maar ook zonder resultaat. Het enige bestand dat ik nu nog op de server heb staan is de index.html met de code die verwijst naar een andere URL.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
PS. En gisteren deed ie het gewoon met alles nog op en aan de server.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
had je het .htacces bestand inhoudelijk aangepast op de doelserver? Bestaat de doel-url wel als je die opent met je browser?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry, ik weet niet precies wat je bedoelt, maar ik had dus een eigen website/domeinnaam waarop ik een winkelscript draaide, ook het .htacces. Omdat mij dit niet beviel heb ik een kant en klare webwinkel aangemaakt, mijn server met mijn site leegehaald en alleen daar nog een index.html gezet met de re-direct code naar die webwinkel. De url van de webwinkel zelf doet het dus nog wel, alleen wanneer ik mijn eigen .nl domeinnaam intik dan geeft hij die melding dat het een onbekend bestand is, terwijl hij gisteren toen ik dat net had gedaan hij meteen daarnaartoe doorlinkte.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Draaien beide websites op jouw hostingpakket of draait de webwinkel op een server van iemand anders?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee mijn eigen site draait op mijndomein, en de webwinkel is van www.mijnwebwinkel.nl. Die geven zelf de optie: "Redirect" (doorlink) uw eigen domeinnaam via uw huidige provider naar uw webwinkel. Uw klanten zullen dan in de adresbalk, na het intypen van uw domeinnaam, bijvoorbeeld "http://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/[winkelnaam]" zien.
Let op: Ter verduidelijking. Dit is niet de optie met "Frames". Overigens linkt hij wel meteen door naar de webwinkel wanneer ik de pagina op de server aanklik, dus alleen niet wanneer ik het via de adresbalk doe.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
oke, dan zit de fout niet in een .htacces bestand op de doelserver. Bij je vraag schreef je dat je de website opende...was dit via het intypen van de 'live-site-url' of via een snelkoppeling op je bureaublad of dubbelklikken op je websitepagina??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, eerst vanochtend via de browsergeschiedenis in de adresbalk. Toen dat niet lukte heb ik het ingetypt, vernieuwd, en toen dat niet lukte ook nog de temp files, browsergeschiedenis etc. verwijderd. Toen heb ik naar aanleiding van wat jij zei de rest van de server leeggemaakt en enkel de index.html laten staan. Ook deze later nog weer verwijderd en opnieuw geplaatst. En zodra ik die dubbel aanklik op de ftp server dan gaat hij linea recta naar mijn webwinkel, dus daar doet ie het wel. Ik wil niet al je tijd opslokken ;-), maar anders wil ik je wel mijn eigen domeinnaam via PB sturen, misschien dat dat wat makkelijker is om te zien wat er gebeurt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
maak je over mijn tijd maar geen zorgen, zodra ik tijd tekort kom hoor je da wel. stuur maar effe een pb
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
t
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pagina van beantwoorden wordt even niet weergeven, maar bedankt voor het kijken. De rest zal ik doen. Jammer dat je in een reactie hebt geantwoord, anders had ik je het beste antwoord kunnen geven ;-)

Het beste antwoord

Hoi Meander,

De html pagina is goed. De pagina zal werken op de meeste servers.

Ik vermoed dat de oorzaak dan ook bij Mijndomein.nl ligt. Gisteren deed alle het nog, dus als je niks veranderd hebt dan zou daar alles nog steeds moeten werken.

Ik zou even contact opnemen met de servicedesk.

Mogelijk is de koppeling tussen je domeinnaam en je hostingpakket verbroken.

Het probleem ligt in ieder geval niet aan jouw bestanden, die zijn allemaal goed.

groet Wijnstein :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Om een webpagina te benaderen moet op deze server altijd een bestand staan: index.html /default.html of 1 van de andere extenties als .php of iets dergerlijk. Als dit niet aanwezig is gaat de website niet worden weergegeven. Ik zou dit eens nakijken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het lijkt er op dat je niet verwijst naar http://www.yourdomain.com/index.html maar dat er een foutje zit in je redirect en je naar een onbekend bestandstype wordt gestuurd. Welk bestandstype krijgt het bestand wanneer je deze download?