weet iemand een gratis ftp service?

Mijn harde schijf begint vol te raken en ik dacht dat ik mischien documenten voor school etc op een FTP server kan plaatsen.

Ik heb wat gratis hosting plannen gevonden maar die vertrouw ik niet zo,
Weet iemand nog een gratis site waar ik FTP kan hosten?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Internet
Ritsuka
10 jaar geleden
"gratis hosting vertrouw ik niet, wie weet een gratis hosting?"
niet logische vraag.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@ritsuka Hiermee bedoel ik dat ik er al wat heb gevonden maar die sites leken niet vertrouwbaar, Weet iemand nog een andere site die wel vertrouwbaar is?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kan geen enkele hostingsservice vertrouwen. Ze hebben namelijk allemaal hun servers verspreid over verschillende landen staan en in al die landen geldt verschillende wetgeving. De meest betrouwbare oplossing is zelf een server op te zetten. Met een simpele NAS kan dat al. Maar een 'echte' eigen homeserver is flexibeler. Net zoals in principe je pc misschien flexibel genoeg kan zijn om in harddiskruimte uit te breiden. Dan is je probleem ineens van de baan. Of nog goedkoper: eens grondig opruimen op die harde schijf.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Documenten zijn vaak niet het probleem van een volle hdd. Documenten en dergelijke nemen relatief weinig ruimte in beslag. Foto's valt op zich ook nog wel mee. Maar grotere games en video's neemt wel een hoop in beslag.
Heb je al een externe hdd overwogen? Of een grote USB stick van 32gb of zo iets. Deze zijn regelmatig in de aanbieding bij diverse bedrijven.

Het beste antwoord

Als je een gratis host zoekt, 000webhost is wel redelijk goed. Deze webhost heeft ook ftp. Vergeet niet om je website onzichtbaar te maken voor iedereen, anders kan iedereen op je website url.

Een alternatief is om dropbox, skydrive of google drive te gebruiken om je documenten op te slaan, dit zijn gratis online opslagdiensten. Hiermee is het veel makkelijker om je documenten op te slaan, veiliger en je krijgt ook nog eens meer ruimte dan een webhost.

Toegevoegd na 1 minuut:
het is veiliger, en je krijgt ook nog eens meer ruimte dan bij een webhost, moet de laatste zin zijn
Jaspro101
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoezo veiliger? Servers staan in andere landen met andere wetgeving. Er is maar 1 veilige manier om je bestanden te beheren en dat is in eigen beheer. Niet via hosting.
Jaspro101
10 jaar geleden
Daar heb je wel een punt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In eigen beheer is alleen veilig als je je data op minimaal 2 locatie opslaat. (en dan minimaal een paar huizen verderop, dit vooral i.v.m. brand) Voor online opslag is er encryptie.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In principe sla je je data altijd op minimaal 2 plaatsen op. Dat heet een backup. Om je te beschermen tegen brand kan je altijd een 3de backup in een brandkast bewaren. Encryptie is indien goed toegepast ook een oplossing. Maar wie weet ooit te kraken en voor leken minder eenvoudig dan opslag in eigen beheer.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bijna alle particulieren die ik ken hebben hun back-up gewoon naast de computer liggen of staan. (totdat ik er over ga zeuren ;-)
Diefstal of brand: pc/laptop en externe harddisk tegelijk weg. Wie heeft er tegenwoordig nog een goeie brandkast staan?
Om een harddisk goed te houden heb je een behoorlijk dure brandkast nodig die ook nog tegen een beetje water kan.
De brandweer laat een huis vaak uitbranden en de temperaturen kunnen dan langdurig hoog zijn. Het gaat vooral om het soort documenten:
Familie foto's kan je prima op een goedkope externe harddisk, USB-stick of DVD bij je ouders of kinderen neerleggen.
Voor gevoelige informatie wordt het iets lastiger. Eigen beheer heeft ook mijn voorkeur.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kan ook aan brand- en diefstalpreventie doen? ;-) Mijn backup wordt wekelijks automatisch op m'n homeserver gezet. Aangezien ik het risico op brand kleiner acht dan een technisch defect aan de pc maak ik slechts 4 keer per jaar een extra backup op een externe harddisk die in de brandkast verdwijnt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik doe af en toe een back-up die ik een paar kilometer verderop leg. (ik heb geen brandkast) Hoe en wat maakt niet zoveel uit, als je belangrijke dingen maar veilig liggen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dankjewel!