Hoe sluit je een tweede KPN Experia box aan op de eerste verdieping?

Ik wil heb sinds een lange tijd last van traag internet en ik wil dus een tweede KPN Experia box aansluiten op de eerste verdieping en vanaf daar een kabel trekken naar de tweede verdieping en die dan in een router te pluggen zodat ik ook op de 2e verdieping snel internet heb. Ik heb dus al twee keer geprobeerd om de KPN Experia box aan te sluiten maar telkens gaan er allerlei lichtjes branden alleen het belangrijkste wil maar niet aan gaan en dat is het internet lichtje. Ik heb alles volgens de handleiding gedaan en ook de software gevolgd maar niks werkt. Mijn vraag is dus waaraan dit ligt (dat het internetlichtje niet aangaat maar wel broadband en wireless)? Ik hoop dat een van jullie mij kan helpen en alvast bedankt voor de moeite!

Gr,

Jordan

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Internet
7.9K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zou ik ook een kabel vanuit de router die dan op de eerste verdieping staat trekken naar de 2e verdieping en de kabel dan in een acces point plug zodat ik vanuit het acces point verschillende internetkabels kan pluggen bijv in mijn laptop of playstation 3?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarom moeilijk doen met een experia box. En kabels trekken Als je ook gewoon een verbindingsset er tussen kan plaatsen. Dan wordt het signaal gewoon door gezet naar je pc. Zonder kwaliteits verlies

Antwoorden (3)

Je kan volgens mij beter boven een tweede router plaatsen van Sitecom of zo. Die geeft direct het internet weer en draadloos. Kost 5-6 tientjes. Waarom met een 2e Experiabox?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een Experiabox achter een ander experiabox plaatsen gaat volgens mij niet, want ik kan nergens de optie vinden om als router/bridge te fungeren. Je tweede experiabox verwacht een soort van PPPoE verbinding van buiten i.p.v layer2/3 TCPIP. Waarom neem je niet gewoon een accesspoint?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarschijnlijk heb je de kabel van je eerste router in de Wlan poort van de tweede router gestoken. Dit werkt dus niet, je moet hem in een lan poort steken. Daarnaast er even aan denken dat je de router functionaliteit uitschakelt in de tweede router, anders heb je twee dhcp servers die ip adressen staan uit te delen en dat moet je net willen :-)