hoe kan ik mijn netwerkprobleem oplossen?

Ik heb windows vista net geinstalleerd. Ik wil vista niet maar anders werkt mijn computer niet goed. Nu krijg ik als ik hem opstart de melding dat het stuurprogramma voor mijn ethernet controller niet is geinstalleerd. Ik kan deze driver niet downloaden want ik krijg de fabrikant enzo niet te zien. Ik gebruik een ethernet kabel en wifi doet het ook niet. Hoe los ik mijn netwerk probleem op?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Als je geen Windows Vista wil, zet er dan Windows 7 (of evt. Windows 8) op. Bijna alles wat op Vista draait, draait ook op Windows 7. Ook de drivers van Vista kunnen vaak in Windows 7 gebruikt worden. Bij de fabrikant van je PC vind je meestal alle drivers (voor W7 & Vista) die je nodig hebt.

Dus hoe los je die netwerkproblemen op:
- Installeer W7, goed mogelijk dat je problemen dan al opgelost zijn.
- Download de driver voor die netwerk kaart en installeer deze.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als het een laptop of pc is van een fabrikant zoals HP kan je op de website stuurprogramma downloaden, achterop de kast of onderkant van de laptop staat het type nummer van de laptop/pc, uiteraard wel via een andere pc of laptop. Is het een zelfbouw pc uit zelf samengestelde componenten dan zou je moeten achterhalen wat voor moederbord merk en type je hebt en stuurprogramma moeten zoeken op de site van MSI, Asus, enz. Type en merk staat op het moederbord gedrukt en je zou de behuizing open moeten maken. Als je een losse netwerkkaart hebt staat het merk en type er ook op vermeld.