Is er een site waarmee je een rapportcijfergemiddelde kan uitrekenen en welk cijfer je nodig hebt om X te halen?

Stel ik sta een onvoldoende voor een vak en ik wil uitrekenen welk cijfer ik nodig heb om weer voldoende te staan. Ik zou dit met een berekening op kunnen lossen, maar dat duurt in deze digitale tijden een beetje lang.

Voorbeeld: Ik moet een 7 staan voor wiskunde om WiB te kunnen kiezen. Ik heb al een 5.0 en een 6.3 gehaald. Welk cijfer moet ik dan halen om een 7 te gaan staan?

Is hiervoor een site of zoiets?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is toch een gemiddelde berekening... Dat leer je toch al in groep 8?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik kan de berekening ook wel zelf uitvoeren, maar het is een stuk sneller om het in de computer in te toetsen. Mijn rekenvaardigheid is niet zó laag, hoor. ;)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@ hapa123, ik vind het grappig, dat je juist voor het vak wiskunde een eenvoudige gemiddeldeberekening zoekt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een 7 gemiddeld uit 3 cijfers is een totaal van 21 punten. Tot nu toe heb 11,3 punten... Je mag dus behoorlijk je best doen, om met het laatste cijfer op 21 punten te komen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat was maar een voorbeeld, geen waarde voor mij dus. Ik zocht alleen een site en Jimpepper is de enige die daarop relevant reageert.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hooguit andersom (dus niet de missing part, maar het gemiddelde zelf):
http://www.beterrekenen.nl/website/?pag=242
http://www.gemiddeldeberekenen.be/index.html
http://office.microsoft.com/nl-be/excel-help/het-gemiddelde-van-getallen-berekenen-HP003056135.aspx

Antwoorden (1)

Nee hier is (voor zover ik weet) geen website voor te vinden. Zou je zelf moeten uitrekenen denk ik..