waarom mag google wel afbeeldingen gebruiken?

Ik zelf ben nu bezig met een website en daarvoor gebruik ik afbeeldingen van Google Images maar toen stuitte ik opeens op auteursrechten, je kunt niet zomaar afbeeldingen op je website zetten zonder toestemming van de auteur, maar mijn vraag is dus waarom mag Google dat dan wel? Het lijkt me stug dat iedere auteur Google daar toestemming voor geeft.

Toegevoegd na 24 minuten:
Dus als ik een link plaats in de afbeelding en er onder zet waar het vandaan komt en verder niet voor winstgevende doeleinden gebruik (Merk nu pas op dat er geen advertenties zitten bij het Images gedeelte van Google) kan ik het er gewoon op laten staan?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Internet
SimonV
10 jaar geleden
Je mag zonder toestemming geen afbeelding op je site plaatsen waar auteursrecht op rust (Ook al zeg je erbij waar de afbeelding vandaan komt).
SimonV
10 jaar geleden
Zie ook:
http://www.goeievraag.nl/vraag/maatschappij/wetgeving/auteursrecht-afbeeldingen-internet.148429
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Google is een zoekmachine in sites, foto's en video's enz. en met google kan je ook een afbeelding uploaden om te Kijken welke sites die afbeelding gebuiken. Er zitten meestal autersrechten op. Kijk op de site waar jij jouw afbeelding af hebt gehaald. Als het zo'n site is waar je foto's zonder auteursrechten kan downloaden mag je ze gebruiken, probeer anders in contact te komen met de eigenaar van de site/foto en vraag of je hem mag gebruiken. Als je hem niet mag gebruiken gebruik hem niet. Floris

Antwoorden (1)

Als je iets op een website zet, wil je graag gevonden worden.
Die dienst levert Google.
Google zet geen afbeeldingen op een website, maar toont alleen maar waar ze staan.
SimonV