hoe werkt een range extender?

spreekt wel voor zich toch?

http://www.linksysbycisco.com/US/en/products/WRE54G

dit is een link waar je zo'n ding kan halen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Een goede range extender doet meer dan als extra zendertje fungeren. Hij past zich aan aan het moederapparaat en neemt zijn settings over. Op die manier hoef je met je draadloze apparaat niet opnieuw in te loggen als je binnen het bereik van de extender komt, je vormt daarmee een groter netwerk met gelijke eigenschappen.
AWM
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Eigenlijk heel simpel: de range extender ontvangt het signaal, en zendt het opnieuw uit. Veel meer is het niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het ontvangen signalen van modem/routers of routers die die ontvangt worden al dan niet versterkt doorgegeven zodat het bereik wordt verlengt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij ontvangt de data van het netwerk waarvoor hij geconfigureerd is; en hij verstuurt die data met dezelfde sleutel, onder dezelfde netwerknaam, op hetzelfde kanaal, nog een keer.

Probleem dat je krijgt is dat hij alles herverstuurt en dat dat dus in de weg komt van het originele accesspoint, dat misschien ook wel data te versturen had.

Zeker als een werkstation veel data te verzenden heeft en het kanaal dus druk bezet is, is het niet prettig dat een of andere expander op precies hetzelfde kanaal alles gaat zitten herhalen.