waarom is mijn internet zo ontzettend traag?

ik heb heel erg veel problemen met mijn internet verbinding.

normaal gesproken is een draadloze internet verbinding 54 MBps hier is het nu (op dit moment) is dit 36 MBps.
soms gaat het goed (54 MBps) maar bijna altijd zit de internet verbinding tussen de 36 en 9 MBps.
(niet normaal dus)

onze router staat beneden (beganegrond) naast ons modem. (vroeger stond de router op de 2e,toen was alles goed)

als ik nu de router weer naar boven verplaats krijg je wel verbinding maar geen internet.
(de pc's zien het dan als een onbekend netwerk en willen er niet op inloggen)

het modem en de router herstarten werkt niet want zodra ik alles heb uit gezet en weer alles aan zet in de goede volgorde staat ie op 48 MBps, daarna gaat ie over op 36 MBps, dan licht het aan ''zijn humeur'' wat het word of hij lijft daar of hij daalt nog verder en komt niet meer omhoog.

netwerk herstellen helpt niet dan doet ie het zelfde als net boven aan gegeven.

met draad hebben we ook al geprobeerd maar daar komt het zelfde uit, onbekend netwerk, beperkte verbinding en vervolgens wil hij niks doen.

heeft iemand een manier om te zorgen dat het netwerk niet meer onder de 48 MBps komt.

heeft iemand dit probleem al een keer gehad, zijn wij de enige, wat kan het zijn en weet iemand een goede oplossing om te zorgen dat het NOOIT meer voor komt.

ik word het namelijk helemaal zat om steeds als je lekker aan het surfen bent op het internet naar benden te moeten om het modem te reseten.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Ingewikkeld. Om te beginnen: Als je onvoldoende veldsterkte hebt van je Wifi-router, dan wordt je bandbreedte omlaag geregeld. Dat kan komen door de afstand tot de router, door een obstakel, zoals een betonnen vloer, en door storingen.
Die storingen kunnen bijv. veroorzaakt worden door buren die op hetzelfde kanaal een routertje hebben aanstaan.
Als je vertrouwd bent met de confiuratiepagina's van je router kun je het kanaal veranderen. Dat zou ik eerst doen.
Je PC's stemmen daar weer automatisch op af.
Het is onverklaarbaar waarom niets wil werken als je je router op de 2e verdieping neerzet. En het is ook vreemd dat het bekabeld niet wil werken. Dat moet zitten in de instelling van de netwerkkaarten. Zoek de IP-eigenschappen op van je wireless kaart en zorg dat je netwerkkaart gelijke eigenschappen heeft. (waarschijnlijk DHCP).
Is dit abracadabra?
AWM
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ten 1e moet je de router plaatsen op de meest centrale plaats in huis zodat de afstand vanaf elke plaats in huis het kortst is.

Als internet niet werkt met de router boven is misschien de kabel kapot. Het zou namelijk niet uit moeten maken of de router naast de modem staat of boven. Er bestaan ook "netwerk kabel testers" (de 1e die ik op google vond is 15 euro). Daarmee kun je kijken of de kabel in orde is.

Wat je sowieso kunt proberen als tijdelijke oplossing is het signaal versterken door het meer te richten via de router of bij je laptop. Ik heb zelf de aluminium folie booster getest en die werkte best goed.

Zie:

Aluminum folie booster
http://www.youtube.com/watch?v=sUTT8wdN_VA&feature=player_embedded

Pringles Antenne
http://www.oreillynet.com/cs/weblog/view/wlg/448

Wok Antenne
http://www.usbwifi.orconhosting.net.nz/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen kunnen tegenwoordig Internets van andere mensen hacken ( stelen ) misschien moet je ff naar jou internet IP adres gaan en kijken of er meerdere connections wordt gemaakt in jou router.En als je SpeedTouch hebt moet je je Internet Naam Veranderen en wachtwoord kan ook eventueel nog. ( Speedtouch is makkelijk om tehackken met cmd's )
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De snelheid waar jij steeds over hebt is niet de snelheid van je internet maar de snelheid van je draadloze verbinding. Dus van je pc naar je router. Als dit onder 20MBS komt zou ik me pas zorgen maken omdat de meeste adsl/kabel verbindingen niet sneller gaan dan 20 MBs. Deze verlaging komt door een te zwak signaal. Dus router centraler plaatsen of een antenneversterker.

Jij zegt dat als je de router verplaatst dat hij het dan niet doet. Router moet natuurlijk wel altijd aan het modem gekoppeld blijven (voor internet) dus als je router verplaatst zal je ook het modem moeten verplaatsen. Meestal is dit niet zo 123 gedaan ivm bekabeling en plaats van binnenkomst van de kabel (waar het modem aanvast zit).

Bekabeld internet zou altijd moeten werken, sluit deze kabel dan direct aan op het modem (niet op de router) en het zou zeker moeten werken.