Hoe kan ik forum spam voorkomen?

Hoe kan ik spam voorkomen op mijn forums?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (5)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een veel gebruikte methode is Captcha, zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Captcha
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De captcha's die worden aangeraden werken, maar verplichten mensen om te bewijzen dat het mensen zijn.

Een spambot gaat over je pagina heen en plukt alle formulier velden uit je pagina. Vult deze automatisch in en verstuurd ze. Een captcha is niet automatisch in te vullen, dus dit houdt spam bots tegen.

Maar je kunt ook een 'omgekeerde captcha' gebruiken.

Zet een veld in je formulier wat niet aan gewone bezoekers getoond wordt met als name bijvoorbeeld "Username". Bots plukken je pagina leeg en zien een formulier veld genaamd 'username'. Zij zullen dit veld dan wel invoeren. Is dit veld ingevuld, dan is het spam.

Vergeet niet om in het label van dit formulier veld te zetten 'dit veld leeg laten'. Zo kunnen mensen met bijvoorbeeld een screenreader nog steeds je formulier gebruiken.

Dit werkt overigens vooral voor niet te grote sites. Voor iets als Gmail schrijven mensen custom bots, dus dan kunnen ze om dit soort beveiligingen heen. Maar zolang je nog geen half miljoen bezoekers op je site hebt per maand kun je hier heel goed spam mee voorkomen ZONDER het bezoekers moeilijk te maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuk idee :-) vanwaar heb je het? (+1)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jaren geleden al bedacht. Ik werkte bij een internet bureau en een klant wou geen spam meer op z'n site, maar ook geen captcha. Maar er zijn veel meer mensen die hetzelfde bedacht hebben en ook gebruiken.
Geef alleen geregistreede leden toestemming om te posten.

Deze registratie van leden zelf akkorderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zorg dat men bij registratie een code moet invullen die ergens vindbaar is op het openbare deel van het forum. Een mod waarmee je dat kan bereiken bij een phpbb forum, staat in de bron hieronder.